به گزارش اکونا پرس،

به گزارش خبرنگار ما ؛تفاهم‌نامه همکاری میان گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس (پترول) و انجمن تولیدکنندگان مستربچ و آمیزه‌های پلیمری ایران امروز دوشنبه 11 مهر با حضور مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول)، مهدی قربانی، معاون حاکمیت، خدمات مشترک و سامانه‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس وسعید زکایی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان مستربچ و آمیزه‌های پلیمری ایران امضا شد.

مدیرعامل پترول اظهار داشت: معمولاً در بنگاه های بزرگ رسم بر این است که همه کارها اعم ازاتاق فکر، طراحی ، اجرا و تامین مالی را خودشان انجام می دهند و کمترین ارتباط را با نهادها و NGO)) های مردمی را دارند .

حال آنکه بسیاری از نهادهای مردمی و NGO)) ها از لحاظ تخصصی از بنگاه‌های ما تخصصی تر هستند.

قانعی اضافه کرد: عمده محصولات صادراتی واحد پتروشیمی ایران دارای ارزش افزوده بالایی نیستند و کمتر محصولی را داریم که ارزش افزوده بالایی داشته باشد؛اما یکی از این محصولات در حوزه مستر بچ و کامپاند ها هستند که با امضای این تفاهمنامه می توانیم از ظرفیت های انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند برای محصولات آتی و حضور در بازارهای جهانی استفاده کنیم.

قانعی گفت :با صحبت‌هایی که با انجمن صنایع پلیمر داشتیم درخواست کمک در چند موضوع را عنوان کردیم .

اول طراحی محصولات آتی هلدینگ خلیج فارس با توجه به اینکه هلدینگ خلیج فارس بزرگترین بنگاه پتروشیمی کشور چه در بنگاه بورسی و چه در بنگاه غیر بورسی باتنوع عظیمی از محصولات می باشداما خیلی از محصولات چند دهه است که تغییری نداشته پس ما امیدواریم از ظرفیت فکری و تحلیلی انجمن استفاده کنیم و در طراحی محصولات همکاری آنان را با آغوش باز پذیرا خواهیم بود .

موضوع دوم در مورد توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس با استفاده از ظرفیت شرکت‌های انجمن می باشد و موضوع آخر هم در حوزه بازارهای جهانی است.

 انجمن ها خیلی خوب بازارهای کشور های مختلف را می شناسند و این کار خیلی بزرگی است که ما می توانیم با کمک انجمن در هر پروتکلی هماهنگی لازم را داشته باشیم .

مدیر پترول گفت: امیدوارم با کاری که پترول انجام می دهد سهامداران و زنجیره ارزش تکمیل شود و پتروشیمی ما از خام‌فروشی فاصله گرفته و بخش خصوصی در رده های جهانی قرار بگیرد.

مهناز برخورداری-خبرنگار