به گزارش اکونا پرس،

 آلکساندر نواک دیروز در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است براثر تحریم ایران، روزانه 800 هزار بشکه نفت از بازار جهانی کاهش یابد به شبکه تلویزیونی روسی ار.ب.کا گفت: معتقدم که این رقم به مراتب کمتر خواهد بود.

وی افزود: وضعیت تا اندازه زیادی به واردکنندگان نفت ایران بستگی دارد که بخش عمده آن ها در شرایط کنونی در منطقه آسیا و اقیانوس آرام قرار دارند.  معتقدم که تحریم ها تاثیری زیادی بر تولید نفت ایران ندارد و ممکن است حداکثر 10 درصد از تولید نفت ایران کاهش یابد.

این مقام مسئول روس گفت:انتظار می رود که بهای نفت در بازار جهانی تا پایان سال جاری میلادی بین 65 تا 75 دلار برای هر بشکه خواهد بود. 

نواک با اشاره به دیدار با وزیر نفت عربستان سعودی که روز جمعه در سن پترزبورگ برگزار شد، افزود:در نشست ژوئن اوپک ممکن است تصمیم برای افزایش تدریجی و شناور تولید نفت گرفته شود.

وی افزود: لازم نیست که این اقدام فوری و سریع صورت گیرد زیرا چنین اقدامی در سال 2014 منجر به سقوط بهای نفت در بازار جهانی شد. 

این مقام مسئول روس تصریح کرد: وضعیت بازار جهانی تثبیت یافته و درحالی که سال گذشته بهای نفت بشکه ای 50 دلار بود هم اکنون به 78 دلار رسیده است. ریسکی که در رابطه با برجام وجود دارد و احتمال کاهش تولید نفت بر بهای آن در بازار جهانی تاثیر مثبت می گذارد. 

نواک همچنین به شبکه تلویزیونی روسیه24 گفت:زمان آن فرا رسیده که به تدریج از توافق با اوپک خارج شویم.