به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ، در دیدار مهندس مهدی حیدری مدیرعامل این شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با دکتر محمدصادق جوکار رئیس موسسه مطالعات بین المللی انرژی که به میزبانی آن موسسه و به مناسبت گرامیداشت روز جهانی مدیریت پروژه برگزار شد، زمینه های همکاری و تعامل های مشترک در بخش های مختلف مدیریت پروژه، آموزش، پژوهش و تقویت نیروی انسانی موردتاکید و بازبینی قرار گرفت.

وی با اشاره به سهم 33 درصدی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در تامین گاز مصرفی کشور خاطرنشان کرد : حیطه فعالیت فعلی و آتی شرکت در 17 استان در بخشهای تولید ، توسعه و ذخیره سازی ترسیم شده است.

مهندس حیدری از تغییر ماهیت فعالیت این شرکت از قالب تولید محور به سمت تولید- توسعه ای خبر داد و تصریح کرد : شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در راستای تحقق اهداف تولید و تکلیفی که از طرف شرکت ملی نفت ایران ابلاغ می شود ، فعالیت جدید خود را ترسیم کرده که اجرای طرح ضربتی تولید نفت و گاز از 13 میدان به عنوان طرحی راهبردی با سرمایه گذاری چهار میلیارد دلاری در این رابطه تعریف شده است و شبانه روز و جهادگونه تلاش می کنیم تا بتوانیم با همیاری و مساعدت این مهم را به غایت نهایی خود که تولید حداکثری است، برسانیم.

مدیرعامل نفت مرکزی با ترسیم سبد انرژی کشور و مصرف بی محابای انرژی پاک ، خاطرنشان کرد : تولید و مصرف روزانه حدود یک میلیارد متر مکعب گاز در بخشهای خانگی و صنعتی، با هیچ مبنا و معیار استاندار جهانی سازگار نیست که بخش زیادی از این معضل به مصرف ناصحیح در بخش خانگی و روزآمد نبودن صنایع برمی گردد . در این رابطه فرهنگ سازی و ملزم ساختن صنایع در استاندارد کردن محصولات خود با مصرف بهینه ، بخشی از این راهکار به شمار می رود.

بر اساس این گزارش ، رئیس موسسه مطالعات بین المللی انرژی نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: این موسسه با تمام قوا آمادگی دارد تا با این شرکت در زمینه های مختلف توسعه ای و ظرفیت سازی از منابع همکاری و همیاری نماید.