مدرسه خوارزمی قدیمی‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. مدرسه‌ای که آفتاب تند و رطوبت بالای دریا آن را پیر و فرتوت کرده است. در و دیوار و پنجره‌ها پوسیده‌اند و برخی از کلاس‌ها تا همین چندماه پیش کولر نداشتند. آنهایی که کولر داشتند روزی چندباری بخاطر اینکه برق مدرسه تک‌فاز بود بارها خاموشی و گرمای طاقت‌فرسا را تحمل می‌کردند.
اما اگر کابل‌ها بار زیاد مصرف را می‌توانستند تحمل کنند  از بار یکی از بدترین معضلات این منطقه یعنی سرقت کابل نمی‌توانستند قسر در بروند.
حساب کنید گرمای و شرجی هوای کلافه‌کننده و دزدی کابل و خاموشی پی در پی توانی برای تدریس برای معلمان و از طرفی یادگیری برای دانش‌آموزان نمی‌گذاشت. از سوی دیگر کمبود فضای آموزشی و نبود امکاناتی همچون میز و صندلی و نیمکت ادامه تحصیل را برای برخی دانش‌آموزان با تردید روبرو می‌کرد.
تیم رسالت اجتماعی هلدینگ برق و انرژی صبا با شناسایی مشکلات مدرسه خورازمی و در مسیر محرومیت‌زدایی چندین دستگاه کولر گازی، صندلی و نیمکت برای کلاس‌ها تهیه کرد و در اقدامی دیگر برای جبران قطعی برق مدرسه و پیگیری‌های جدی موفق به تبدیل برق این مدرسه از تک‌فاز به سه فاز شد.
مهدی سرحدی، مدیر مدرسه خوارزمی چابهار درباره مشکلات‌شان چنین می‌گوید: «یکی از مشکلات اساسی ما تک‌فاز بودن برق مدرسه بود و کابل‌ها کشش تحمل بار بسیار مصرف را نداشت و قطعی‌های پیاپی واقعا برای دانش‌آموزان و معلمان در این گرما آزاردهنده بود.
از طرفی کمبود شدید در حوزه تجهیزاتی همچون نیکمت و ناتوانی در تامین دستگاه‌های سرمایشی ما را کلافه کرده بود که به شکر خدا، این مشکل به وسیله تیم رسالت اجتماعی نیروگاه برق چابهار در کمترین زمان ممکن مرتفع شد و امیدوار هستیم حمایت سایر سازمان و نهادها هم همچون این بنیاد مشمول حال مدارس محروم چابهار شود.»
عبدالمجید کناری، دانش‌آموز پایه هفتم مدسه خوارزمی که دو ماهی در کلاس بدون کولر مشغول به تحصیل بوده به ما می‌گوید: «درس خواندن توی این گرما و شرجی حتی برای ما که به این هوا عادت داریم خیلی سخت است. توی کلاس ۴۰ نفره نمی‌شود نفس کشید. چند نفر از بچه‌ها ترک تحصیل کردند و رفتند پی بنزین‌فروشی کنار خیابان.
چند هفته پیش که برای کلاس‌هایمان کولر آوردند چند نفر از همان بچه‌‌ها برگشتند به کلاس درس. الان وضعیت‌ کلاس‌ها خیلی بهتر شده است.»
باید گفت یکی از اهداف اساسی تیم رسالت اجتماعی هلدینگ برق و انرژی صبا رفع محرومیت‌زدایی و کمک به برطرف شدن مشکلات آموزشی در چنین مناطقی است و تاکنون در این مسیر تعدادی از مدارس چابهار و بخش‌های اقماری آن تحت پوشش حمایتی قرار گرفته‌اند.