به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی هلدینگ برق و انرژی صبا، مدیر عامل شرکت مولد نیروی برق خرم آباد گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد با دو واحد گازی به ظرفیت ۳۲۴ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت  ۱۶۰ مگاوات به زودی به بهره برداری می‌رسد.

صدرا با اشاره به اینکه  حدود ۸۰۰ نفر در این نیروگاه مشغول بکار هستند،افزود: این نیروگاه  یک درصد  برق مورد نیاز کشور در زمان پیک و 10 درصد برق استانهای غرب کشور را  تامین می کند .

مدیر عامل  هلدینگ برق و  انرژی صبا هم گفت:با تزریق بخش بخار و  دو واحد گازی این نیروگاه  حدود 70 درصد برق لرستان تامین خواهد شد .
 امیری  افزود: در این  نیروگاه  هیچ سوخت  مازوتی مصرف  نمی شود و  در مرحله اول سوخت گاز و در مرحله دوم سوخت گازوئیل  مصرف می شود .
نیروگاه سیکل ترکیبی ۱۰۰۰ مگاواتی خرم آباد یکی از بزرگترین نیرو گاه‌های غرب کشور، شامل دو بلوک سیکل ترکیبی هر یک به ظرفیت ۴۸۴ مگاوات در زمینی به مساحت ۹۶ هکتار در خرم آباد قرار دارد .
فاز اول این نیروگاه در خرداد سال ۹۹ با دو واحد گازی به ظرفیت ۳۲۰ مگاوات به بهره برداری رسید. واحد بخار این نیروگاه با ظرفیت ۱۶۲ مگاوات هم به زودی راه اندازی می‌شود که با وارد مدار شدن این واحد ظرفیت این نیروگاه به ۴۸۴ مگاوات می رسد.
 با راه اندازی  این بلوک ظرفیت  نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد به بالای هزار مگاوات خواهد رسید که علاوه بر  تامین نیاز برق استان یه دیگر استانها هم صادر خواهد شد .
نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد به عنوان بزرگترین نیروگاه استان لرستان با سرگابه گذاری ۸ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان احدث شده است .
عملیات ساخت فاز ۲ نیروگاه خرم‌آباد هم در آینده ای نزدیک آغاز می شود .