به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفت مناطق مرکزی؛ در این نشست که مشاور امور بانوان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و هیئت همراه، حضور داشتند خانم دکتر علاسوند مدرس حوزه و دانشگاه در خصوص موضوع نشست سخنرانی کرد.

دکتر علاسوند با اشاره به کنوانسیون ها و قوانین مرتبط با عدالت جنسیتی، به بیان تعاریف و مفهوم عدالت، ‌توسعه فردی و نظریه های مرتبط به عدالت جنسیتی پرداخت و عدالت را مفهومی برای بیان نابرابری ها عنوان نمود.

وی با اشاره به نظام های تربیتی در آمریکا و کشورهای اروپایی در رابطه با عدالت جنسیتی، گفت: در کشور ما نیز پژوهش های متعددی درباره زنان و همچنین نقد فعالیت ها و دستاوردهای کشورهای خارجی در خصوص عدالت جنسیتی انجام شده است.

دکتر علاسوند در ادامه به معرفی کتب مفید و منابع آموزشی جهت بالابردن سطح آگاهی بانوان نسبت به مفاهیم و کارکرد عدالت جنسیتی پرداخت و مشاهدات خود را از سفرهای خارجی و رفتار جنسیتی موجود در آمریکا و کشورهای اروپایی ارائه داد.

در این نشست، سمیه کلانتری مشاور مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در امور بانوان با بیان اهداف برگزاری این نشست، برگزاری جلسات تخصصی اینچنینی را سودمند و مفید دانست و تاکید نمود که برگزاری نشست های مشابه جهت بالا بردن دانش و آگاهی بانوان استمرار خواهد داشت.

در این نشست همچنین مشاور امور بانوان مدیرعامل شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران، مشاور امور بانوان مدیرعامل شرکت های بهره برداری تابع نفت مناطق مرکزی ایران و بانوان شاغل در ستاد این شرکت حضور داشتند.