به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، این برنامه توسط موسسه ممیزی کننده تائید صلاحیت شده توسط مرکز مدیریت راهبردی افتا (امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات) نهاد ریاست جمهوری و با حضور نماینده این نهاد، روسای فناوری اطلاعات و ارتباطات و حراست مناطق نفت خیز جنوب و سایر ذینفعان برگزار گردید.

در این جلسه مهندس عباس رضایی رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات مناطق نفت خیز جنوب درباره اهداف برگزاری این ممیزی توضیحاتی ارائه داد.

وی، با بیان اینکه امنیت اطلاعات در مناطق نفت خیز جنوب مورد توجه و تاکید جدی قرار دارد گفت: در این راستا همکاران متعهد فناوری اطلاعات و ارتباطات تلاش زیادی برای استقرار سیستم مدیریت امنیت اطلاعات انجام داده اند که از تلاش آنها قدردانی می شود.

مهندس رضایی ادامه داد: در راستای ارتقاء و بهبود سیستم مدیریت امنیت اطلاعات اقدامات موثری در دستور کار قرار دارد که از جمله آنها اجرای پروژه های امنیتی، توسعه ساختار سازمانی فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مناطق نفت خیز جنوب و شرکت های تابعه و برگزاری مستمر کمیته راهبری سیستم مدیریت امنیت اطلاعات است.

حمیدرضا حسنی اصل رئیس حفاظت و امنیت سامانه ها و اطلاعات فناوری اطلاعات و ارتباطات مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به اینکه در ممیزی به دنبال شناسایی نقاط قوت و ضعف هستیم، رعایت الزامات امنیتی در برنامه ها و پروژه های فناوری اطلاعات و بروزرسانی و بهبود زیرساخت‌های امنیت فناوری اطلاعات را به عنوان شاخص‌ترین فعالیت های این مجموعه بر شمرد و گفت: کارکنان فناوری اطلاعات و ارتباطات تعهد خود را نسبت به پیاده سازی این سیستم نشان داده اند که اهتمام آنها جای قدردانی دارد. 

در این جلسه همچنین ناصر عبیات رئیس فناوری اطلاعات نیز با بیان اینکه اثربخشی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در مناطق نفت خیز جنوب نمایان شده است، گفت: رویکرد سازمان نهادینه کردن سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در حوزه ICT است و این موضوع در پایداری و تداوم سرویس های فناوری اطلاعات اهمیت بسزائی دارد. ایشان همچنین از مشارکت و تلاش همکاران خود در این راستا قدردانی نمود.

در این جلسه همچنین سرممیز شرکت نیس(شرکت ممیز و صادر کننده گواهینامه) هدف از انجام ممیزی مرحله دوم را صحه گذاری نتایج ممیزی مرحله اول عنوان کرد و گفت: نتایج این مرحله از ممیزی جهت تمدید گواهی به مرکز امنیت فضای تبادل اطلاعات(افتا) ریاست جمهوری ارسال خواهد شد.

وی، افزود: امنیت، مدیریت امنیت و سیستم مدیریت امنیت که سه مقوله متفاوت هستند به طور مطلوب در مناطق نفت خیز جنوب وجود دارد که اقدامات صورت گرفته در این خصوص جای تقدیر و تشکر دارد.