به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، سرپرست مدیریت عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، گفت: به منظور بررسی و امکان سنجی کاهش فشار عملیاتی پالایشگاه و همچنین تغییر مسیر گاز خروجی پالایشگاه در راستای افزایش و تثبیت  تولید، نشست مشترکی با حضور مدیران و روسای این شرکت با مدیران پالایشگاه گاز سرخون و گاز استان هرمزگان برگزار شد.

مهندس محمود نصیری افزود : کاهش فشار گاز ورودی به پالایشگاه به لحاظ فنی و عملیاتی می تواند منجر به افزایش تولید و بهره برداری از چاهها شود . در این رابطه  مذاکراتی با همکاران پالایشگاه  صورت گرفت که با تعامل شایسته آن مدیریت در  کاهش فشار فرآیندی  ، نیم میلیون متر مکعب به حجم تولیدی گاز از چاههای سرخون اضافه شد که با توجه به پیک مصرف زمستانی این امر حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تثبیت این افزایش تولید باید تغییراتی در خروجی گاز پالایشگاه به سمت مبادی مصرف صورت گیرد . در حال حاضر، گاز خروجی پالایشگاه سرخون از طریق خط لوله ۲۴ اینچ جهت مصرف نیروگاه خلیج فارس به عنوان تنها مصرف کننده  این خط  ارسال می شود که این امر می تواند موجب ایجاد نواساناتی در فشار های ورودی پالایشگاه ایجاد نموده و به تبع آن میزان تولید گاز در میدان سرخون را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد . لذا در نشست مشترک با همکاران شرکت گاز استان هرمزگان  موضوع تغییر مسیر انتقال گاز از خط لوله ۲۴ اینچ به خط لوله ۲۲ اینچ  مطرح که پس از بررسی مورد تصویب قرار گرفت.

بر اساس این گزارش ، مهندس نصیری تصریح کرد: با اتمام پروژه نصب بسته دریافت توپک بر روی  خط لوله ۲۲ اینچ  و تغییر مسیر  گاز خروجی پالایشگاه ؛ این میزان  افزایش ظرفیت تولید مورد اشاره از میدان سرخون ،  تثبیت خواهد شد.