به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط‌عمومی شرکت نفت و گاز پارس، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه و احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر روز دوشنبه، 17 بهمن 1401 با حضور در سکوی SPQ1 از روند تولید گاز میدان مشترک پارس جنوبی بازدید کردند.

در این بازدید که با همراهی محمدحسین متجلی مدیرعامل، حسین احمدیان سرپرست منابع انسانی و سلمان خزائی سرپرست معاونت عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس و سخاوت اسدی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس صورت گرفت، عملکرد و برنامه‌های شرکت نفت و گاز پارس در حوزه عملیات و پشتیبانی از سکوهای تولیدی میدان مشترک پارس جنوبی تشریح شد.

کارکنان پارس جنوبی رفاه عمومی را برای کل کشور فراهم می‌کنند

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در این بازدید با اشاره به اینکه تلاش‌های گسترده‌ای به منظور تولید گاز پایدار در منطقه پارس جنوبی صورت گرفته است، یکی از مهمترین مؤلفه‌های قدرت در نظم نوین جهانی را مدیریت انرژی عنوان کرد و افزود: توجه ویژه به صنعت نفت در همه منظومه‌های کاری یک توجه بنیادین و راهبردی است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به برخورداری ایران از منابع و ذخایر فسیلی شامل نفت و گاز تصریح کرد: ایران یکی از کشورهای مهم جهان در عرصه برخورداری از ذخایر و ظرفیت تولید و مدیریت بازرگانی و دیپلماسی اقتصاد انرژی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به استقلال و اقتدار صنعت نفت ایران خاطرنشان کرد: مردم ایران قدردان زحمات شما هستند و در این زمستان سرد امسال شما به خوبی مدیریت کردید و نگذاشتید زندگی بر مردم سخت باشد و در شرایط آماده‌ای به زندگی ادامه دهند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به تولید ۷۵ درصد گاز مصرفی کشور در استان بوشهر بیان کرد: این استان در تولید گاز و مواد پتروشیمی و صادرات نفت جایگاه ویژه‌ای دارد و میزبان نیروگاه اتمی است.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر برای کشور نقش حیاتی دارد اضافه کرد: تلاش بسیار ارزشمند کارکنان در سکوها و پالایشگاه‌ها را مشاهده می‌کنیم که گاز را به سختی در شرایط سخت جوی تأمین می‌کنند و انشاالله با برنامه‌ریزی وزارت نفت شاهد افزایش تولید گاز به یک میلیارد مترمکعب در روز باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر مدیریت اصلاحی در مصرف برق را یک ضرورت دانست و ادامه داد: گاهاً میزان مصرف با میزان تولید گاز برابری می‌کند که باید با اصلاح الگوی مناسب کاری کنیم که مردم در رفاه باشند و با فروش آن بتوانیم تولید ثروت کنیم.

میدان گازی پارس جنوبی به همراه امتداد آن در طرف قطری (که گنبدشمالی نامیده می‌شود) بزرگترین میدان گازی دنیا است که بر روی خط مرزی مشترک ایران و قطر در خلیج فارس قرار دارد. مساحت این میدان 9700 کیلومتر مربع است که سهم متعلق به ایران 3700 کیلومتر مربع وسعت دارد. ذخیره درجای این بخش از میدان، 14 تریلیون مترمکعب گاز به همراه 18 میلیارد بشکه میعانات گازی است که حدود 8 درصد از کل گاز دنیا را شامل می‌شود. با توجه به وسعت این میدان، توسعه آن در فازهای مختلف مطابق با برنامه‌های پنج ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و با هدف تأمین تقاضای رو به رشد گاز طبیعی اعم از مصارف داخلی در کشور و تزریق آن به میادین نفتی به منظور صیانت از مخازن و همچنین صادرات گاز در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار گرفته است.

توسعه میدان پارس جنوبی و ساخت پالایشگاه‌ها، خطوط لوله انتقال گاز و زیرساخت‌های مورد نیاز در منطقه ویژه پارس جنوبی ده‌ها میلیارد دلار درآمد فروش گاز و صادرات فرآورده‌های جانبی برای کشور به همراه داشته است.