به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان، کمپرسور چیلر mcquay با همت متخصصین مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان در استفاده از منابع داخلی کشور و اعتماد به شرکت دانش بنیان همگام صنعت ایستای اهواز به طور کامل بومی سازی شد.

این کمپرسور با ۱۳۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۲۰۰ تن تبرید روی هر یک از پنج دستگاه چیلر وظیفه خنک نمودن آب فرآیندی واحد‌های پلیمری PET۲ و همچنین خنک کردن سالن‌های واحد‌های نساجی مجتمع را برعهده دارند و با توجه به مساحت بالای این سالن‌ها و گرمای منطقه نقش مهمی در کیفیت محصولات نساجی مجتمع دارند.

این کمپرسور‌ها ساخت شرکتی آمریکایی بوده که به واسطه تحریم‌های ظالمانه سازنده از پشتیبانی فنی و تأمین قطعه یدکی خودداری کرد و در صورت عدم تأمین قطعه یدکی مجتمع مجبور به تعویض کلیه این نوع چیلر‌ها بود که هزینه بسیار هنگفتی در برداشت. قطعات مورد استفاده در این دستگاه بسیار دقیق و حساس هستند و عملیات طراحی و ساخت پیچیده‌ای دارند.

این مهم به همت متخصصین شرکت دانش بنیان کاوش صنعت توس و با اعتماد مجموعه مدیریت و متخصصین مجتمع شهید تندگویان انجام شده و این تنگنای تولید در مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان پایان یافت.