به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفت‌خیز، این جلسه روز دوشنبه اول اسفند 1401 به میزبانی روابط عمومی مناطق نفت‌خیز جنوب در سالن شهید مجدزاده و با محور بررسی راه‌کارهای اکران موثر و هدف‌مند آثار برگزیده جشنواره مردمی عمار در مدارس حوزه صنعت نفت متشکل شد.

ابتدا تاریخچه مختصری از این جشنواره مردمی و نحوه شکل‌گیری آن بر اساس تاکید مقام معظم رهبری، ارائه گردید، سپس سعید آتشبار رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ضمن خوش آمدگویی به حضار، با تبیین اهداف فرهنگی این جشنواره خواهان الگوگیری دیگر نهادهای و سازمان‌های دولتی و خصوصی جهت حمایت از تولیدات فرهنگی و انقلابی در حوزه های مربوطه شد.
 آتشبار با بیان این که کنش فرهنگی مقوله ای طولانی مدت و برنامه محور است، گفت: برای فرهنگ سازی در میان نوجوانان و استفاده مطلوب از ظرفیت بالقوه دانش آموزان، هدف‌گذاری میان مدت و بلند مدت ضروری به نظر می‌رسد. لذا امسال اجرا و نمایش آثار را مقدمه‌ای جهت نیل به هدف تولید محتوای فرهنگی در سال‌های پیش‌رو می‌دانیم.
 وی با اولویت دادن به مقوله فرهنگ، از مدیران و مسئولین مدارس خواست برای پیش‌برد اهداف فرهنگی، از بهانه قرار دادن موانع ساختاری و مشکلات مترتب بر اخذ مجوز ها، بپرهیزیم و به طور جهادی با تمام ظرفیت پای کار بیاییم. همچنین وعده داد که مناطق نفت خیز جنوب با تمام امکانات از این حرکت پشتیبانی و حمایت خواهدکرد.
در ادامه حسین جنوبی سرپرست پروژه تاریخ شفاهی نفت، به عنوان دبیر جشنواره عمار در مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: جشنواره عمار از سه جنبه حائز اهمیت است: اول اینکه انعکاس‌دهنده دغدغه‌ها و موضوعات بدنهء عینی جامعه است. دوم، نمایش آثار به صورت مردمی است چنان که این جشنواره برای جمعیت پنج‌نفر به بالا اکران درنظر می‌گیرد. و سوم آنکه محتوای آثار علاوه بر جنبه مردمی، همزمان با آموزشی بودن از عنصر جذابیت نیز برخوردار هستند.
 وی خاطرنشان کرد: امسال که سال آغاز این فرآیند خواهد بود ضرورت دارد پرقدرت شروع کنیم، زیرا چنانچه بتوانیم در سال جاری با بازخورد مثبت مخاطب مواجه شویم، این امکان بوجود خواهد آمد که بتوانیم هدف‌گذاری خود را برای سنوات آتی تداوم بخشیم.
در پایان این نشست مدیران مدارس صنعت نفت به ارائه پیشنهاد و راه‌کار جهت نمایش هرچه موثرتر آثار در مدارس تحت نظارت خود پرداخته و از مسئولین ذی‌ربط خواهان مساعدت به لحاظ پشتیبانی شدند.
شایان ذکر است بنا به پیشنهاد روابط عمومی مناطق نفت‌خیز جنوب مقرر گردیده فیلم ها پس از تفکیک به‌لحاظ رده بندی سنی، جهت نمایش درون مدارس در اختیار مدیران قرارگرفته، همچنین سینمای شهرک نفت و وسیله نقلیه جهت ایاب و ذهاب به مدارس مذکور اختصاص داده شود.