به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفت خیز، در این نشست که روز دوشنبه اول اسفندماه ۱٤٠۱ در سالن سمینار مهندسی نفت در ساختمان 4طبقه و با حضور مدیران ارشد سازمان برگزار شد، پس از ارائه گزارش عمل‌کرد ده ماهه اخیر توسط مسئولین فناوری اطلاعات و ارتباطات، مهندس دانشی مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب، با تاکید بر این نکته که فناوری اطلاعات و ارتباطات همچون مغز سازمان است اظهار داشت: صرفا در صورتی حرکت رو به جلو برای سازمان محقق می‌شود که فاوا رو به جلو حرکت کند.

مهندس دانشی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت هایی که در دولت جدید به انجام رسیده و با روشن دانستن افق پیش‌رو عنوان کرد: در جهانی که به صورت شتابنده به سمت پیشرفت حرکت می‌کند نباید عرصه را واگذار نماییم، لذا برای دستیابی به این هدف، باید مدیریت کلان نگر داشته و از اقدام و عمل به شکل جزیره‌ای پرهیز کنیم.

وی افزود: ما نیازمند تولید نرم افزارهای بومی با تکیه بر توان نخبگان داخلی هستیم، مضافا برای هم گامی با تولیدکنندگان این نرم افزارها، تحلیل همه جانبه نرم افزارهای علمی نیز الزامی به نظر می رسد.

دانشی گفت: استفاده از ظرفیت تولید بار اول را باید مورد توجه ویژه قرار دهیم و با رصد مرزهای دانش، استفاده و بهره مندی از تولید بار اول را مغتنم دانسته و به آن مباهات نماییم.

مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب با فراخواندن مدیریت ها به حمایت همه‌جانبه از فناوری اطلاعات و ارتباطات، جلوگیری از شکل گیری و افزایش سازمان‌های موازی با فاوا در مدیریت‌های دیگر را اکیدا توصیه نمود و خاطر نشان کرد: می بایست هم گرایی لازم صورت‌ پذیرد و هرگونه فعالیتی در این حوزه باید از مسیر هماهنگی با فناوری اطلاعات و ارتباطات باشد.

در ادامه مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، ضمن ارائه پیشنهادات خود در پیشبرد هرچه بهتر اهداف فاوا وعده همکاری بیش از گذشته با این مجموعه را دادند.