به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، نیروگاه سیکل‌ترکیبی ارومیه با برخورداری از ۶ واحد گازی و سه واحد بخار با ظرفیت یک‌هزار و ۴۷۸ مگاوات یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین واحدهای تولید برق غرب کشور است.
با بهره‌برداری از واحد سوم بخش بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی ارومیه ضمن رشد راندمان عملی نیروگاه به ۴۶ درصد، سالانه ۲۶۱ میلیون مترمکعب برای هر واحد و در مجموع سه واحد ۷۸۵ میلیون مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.
در دوران ساخت این واحد به طور متوسط ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک‌هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت بوده‌اند.
این نیروگاه با هدف افزایش پایداری شبکه برق و کاهش خاموشی در شمال غرب کشور، امکان استقرار صنایع انرژی بر با توجه به وجود تولید بیشتر برق در منطقه، اشتغال‌زایی در دوران ساخت و دوران بهره‌برداری در آذربایجان‌غربی با مشارکت شرکت تدبیرسازان سرآمد در شهرستان ارومیه احداث شده است.
احداث بخش بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی ارومیه بر مبنای بند ۱۹ قانون بودجه سال ۹۲ کل کشور براساس مکانیزم بازگشت سرمایه از محل صرفه‌جویی سوخت است بدین صورت که سرمایه‌گذار اقدام به احداث بخش بخار نیروگاه و تبدیل واحدهای گازی موجود به سیکل‌ترکیبی کرده و پس از به بهره‌برداری رسیدن واحدها، هزینه سرمایه‌گذاری در قالب سوخت صرفه‌جویی شده پرداخت می‌گردد.
پس از به بهره‌برداری رسیدن واحد‌ها، هزینه سرمایه‌گذاری در قالب سوخت صرفه‌جویی شده پرداخت شده و علاوه بر استفاده بهینه از سوخت و جلوگیری از هدررفت ثروت ملی،‌ مساله حفظ محیط زیست و امکان توسعه صنایع در استان آذربایجان‌غربی نیز در این پروژه مدنظر قرار گرفته است.