به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نفت‌خیز، این جلسه صبح امروز یکشنبه( 14 اسفندماه 1401 ) با حضور مدیرعامل، مدیران و کارشناسان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با مرکزیت سالن جلسات گل نرگس شرکت کارون واقع در مجموعه آب رسانی این شرکت (واش واتر) و به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.
این نشست پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سرود جمهوری اسلامی، با به اجرا درآمدن گزارش تصویری و ارائه گزارش عمل‌کرد توسط مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون آغاز شد.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ضمن خیر مقدم به حاضرین در این نشست و تهنیت ماه مبارک شعبان با متبرک کردن آغاز سخن خود به آیات شریفه قرآن، با وام گرفتن از آیه پنجم سوره مبارکه قصص تفسیر واژه مستضعفین را معادل ائمه علیهم السلام دانست و افزود: ضرورت دارد با اعتقاد جازم به حضور صاحب الزمان(عج) به این خودباوری نائل شویم که اعمال ما در محضر مبارک ایشان انجام می شود. لذا به گونه ای رفتار نماییم که مولایمان از ما خشنود گردیده و ما را از شرف دعای نافذ خود بهره مند سازد.

طی این جلسه‌ی 6 ساعته، کارشناسان فنی و عملیاتی ستاد و شرکت کارون ضمن بررسی عمل‌کرد تولید سال 1401 به بررسی برنامه تعهد و پیش‌بینی تولید با برنامه واقعی پرداخته، پس از بحث و تبادل نظر در زمینه تنگناهای عملیاتی، در خصوص تولید نفت و گاز در شش ماهه نخست 1402 تصمیم گیری نمودند.

شایان ذکر است شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون بزرگترین شرکت تولیدی تابعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با توان تولیدی بیش از یک میلیون بشکه نفت در روز است. نفت و گاز تولیدی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون از میدان‌های نفتی اهواز، منصوری، آبتیمور و رامین استحصال می گردد. شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون مسئولیت سرپرستی و هدایت 7 واحد بهره برداری ،10 واحد نمکزدایی،10 ایستگاه تقویت فشار گاز آسماری و بنگستان،3 کارخانه گاز و گاز مایع، یک پالایشگاه شیرین سازی گاز، یک واحد تلمبه خانه تقویت فشار، 3 دستگاه فرآورش سیار نفت، 1 واحد تصفیه خانه آب و 3 ایستگاه اصلی برق را عهده دار می‌باشد. خطوط لوله اصلی انتقال نفت، گاز، گازمایع و آب در محدوده جفرافیایی تحت مسئولیت این شرکت حدود 6000 کیلومتر است.