به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، حسین طارمی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت برق حرارتی در نشست با مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو که به میزبانی نیروگاه طرشت برگزار شد، با اشاره به ابلاغ دستورالعمل بازدید از نیروگاه‌های حرارتی کشور، گفت: فرایند بازدید از تاسیسات تولید نیروی برق به منظور آشناسازی مخاطبان درون و برون‌سازمانی از دستاوردهای صنعت تولید برق، افزایش اعتماد و جلب مشارکت‌های عمومی، ارتقای طرح آگاهی‌های عمومی در زمینه فرایند تولید برق در نیروگاه‌های حرارتی، تقویت روابط بین کارکنان و افزایش انگیزه‌های کاری صورت خواهد پذیرفت.
وی نمایش سختی‌های تولید برق از طریق ارتباط چهره به چهره با مخاطبان خاص و عام به منظور معرفی صنعت تولید برق و ترویج فرهنگ مصرف بهینه به ویژه برای خانواده‌ها را از جمله اهداف طرح بازدید از تاسیسات تولید نیروی برق برشمرد و افزود: در این طرح درصدد روشنگری نسل‌های آینده جهت تقویت سرمایه انسانی برای تبدیل شدن به یک سرمایه انسانی مولد و خلاق از طریق آشنایی سطوح مختلف دانش‌آموزان با فرایند تولید در نیروگاه‌ها و رشته‌های مورد نیاز در صنعت تولید برق هستیم.
طارمی تاکید کرد: آشنایی پژوهشگران، محققان و دانشجویان مراکز علمی، آموزشی و دانشگاهی و ظرفیت‌سازی جهت عقد قراردادهای پژوهشی و مشاوره‌ای برای تحقیق، ارزیابی و اثربخشی در زمینه‌ بومی‌سازی و توسعه صنعت، افزایش امید و دلگرمی در مردم نسبت به رونق اقتصادی کشور در استمرار خدما‌ت‌رسانی دولت در بازدید از پروژه‌های نیروگاهی در حال ساخت و اجرا شده و همچنین اقناع گروه‌های مرجع جهت تبیین دستاوردهای صنعت تولید برق بر جامعه مخاطبان از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
وی با اشاره به اینکه فرایند تولید برق در شرایط بسیار سخت و پیچیده‌ای صورت می‌گیرد، گفت: در این طرح در تلاشیم تا سختی‌های موجود برای تولید برق نیروگاه‌های حرارتی را به تصویر بکشیم. چرا که اطلاع مردم از این اقدامات مطمئنا تاثیر بسزایی در همراهی بیشتر مشترکان با صنعت برق برای مدیریت مصرف انرژی خواهد داشت.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت برق حرارتی اضافه کرد: در همین راستا دبیرخانه طرح بازدید از نیروگاه‌های حرارتی سراسر کشور امروز در نیروگاه طرشت افتتاح شد.