به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی نفت پارس، این شرکت که اولین تولید کننده محصولات روانکار در کشور است با وجود قدمت زیاد در این صنعت، بواسطه پروژه های توسعه ای انجام شده، در حال حاضر یکی از با کیفیت ترین تولیدکنندگان محصولات روانکار در بازار است .

نفت پارس طی سال 1401 پروژه های مهمی را افتتاح و به ثمر رساند که از آن جمله می توان به افزایش ظرفیت واحدهای فورفورال که  منجر به  افزایش ظرفیت تولید به میزان 20 درصد وکاهش دمای کوره های اکسترکت میکس  و درنتیجه کاهش  مصرف گاز و بهبود شاخص  مصرف انرژی پالایشگاه شد،  اشاره کرد.

احداث یک  دستگاه بویلر با ظرفیت 35 تن بر ساعت و افزایش راندمان متناسب با ظرفیت و عملکرد بهینه بویلر با راندمان 88 درصد متناسب با میزان مصرف گاز یکی دیگر از برنامه های توسعه ای این مجموعه بود.

از دیگر پروژه ها می توان به احداث کولینگ تاور واحدهای جذبی و بهینه سازی طراحی که ضمن ایجاد زیر ساخت،  باعث افزایش ظرفیت واحد موم گیری به میزان  10 درصد  و در ادامه منجر به افزایش راندمان کولینگ تاور و کاهش مصرف انرژی شد، اشاره کرد.

همچنین  احداث 8 دستگاه مخزن ذخیره سازی محصولات جانبی به ظرفیت 3800 متر مکعب که باعث ایجاد بستری مناسب برای افزایش تنوع سبد محصولات جانبی از جمله انواع اسلاک وکس ها و اکستراکت شده است ، نیز بخش دیگری از پروژه های توسعه ای این مجموعه طی سال 1401 به شمار می رود.

از دیگر پروژه ها که دستاوردهای زیست محیطی و کاهش مصرف انرژی را به همراه داشته  است ، می توان به بهینه سازی تکنولوژی سیستم بازیابی روغن در واحد مومگیری با احداث دو دستگاه کوره و در پی آن کاهش مصرف 14 تن در ساعت بخار واحد موم گیری و صرفه جویی در مصرف آب های زیرزمینی به میزان 8 مترمکعب اشاره کرد که بخشی از پروژه های توسعه ای این مجموعه در سالی که گذشت، بود.

بنابر این گزارش، پروژه ها و اقدامات ذکر شده، با میزان کل سرمایه گذاری معادل 15 میلیون دلار ،  20 درصد افزایش تولید نسبت به سال قبل ، درآمد ارزی سالیانه 50 میلیون دلار ، اشتغال 90 نفر مستقیم و 170 نفرغیرمستقیم ، کاهش آلایندگی زیست محیطی و ...را به همراه داشته است که میتوان گفت این اقدامات از مهمترین دستاوردهای تحقق یافته شرکت  نفت پارس طی سالی که گذشت و منطبق با شعار سال 1401 " تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" می باشد.

لازم به ذکر است ؛ طراحی و ساخت 3 مخزن 35 تنی جهت بهره برداری واحد بلندینگ  و توسعه و افزایش ظرفیت خطوط تولید محصولات با بسته بندی بشکه ، چلیک و بویژه ظروف کوچک  نیز برنامه های دیگر مجموعه نفت پارس طی سال 1401 بود که در این راستا با توسعه و بروز رسانی آزمایشگاه کنترل کیفیت ملزومات بسته بندی  مطابق با استاندارد ملی، ارتقای کیفیت بسته بندی محصولات نیز محقق شد.

همچنین در سال جاری واحد آزمایشگاه این مجموعه تعداد 4 دستگاه آزمایش روغن و محصولات نفتی مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیا راه اندازی کرد که این موضوع باعث عرضه محصولات با کیفیت تر به مشتری خواهد شد.

امید است این شرکت با بهره برداری از این پروژه ها با رویکرد توسعه و پیشرفت و با تولید محصولات مبتنی بر دانش، مسیر خودکفایی را در کشور هموارتر سازد.