به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، این جلسه که پس از صرف صبحانه کاری به میزبانی شرکت کارون و در سالن جلسات گل نرگس واقع در مجموعه آب رسانی شرکت کارون (واش واتر) در روز یکشنبه 14 اسفندماه 1401 برگزار می شد، مدیران عامل، مدیران ارشد و کارشناسان دو شرکت حضور بهم رساندند.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده توسط مجموعه شرکت کارون تاکید کرد: بنا به وظیفه ذاتی شرکت، هرگز نباید تولید معطل تامین تجهیزات قرار گیرد بلکه همواره فکر، ادوات و تجهیزات سازمان می بایست آماده به کارگیری جهت تولید حداکثری باشد.
 وی ادامه داد: نهضت محصور کردن تاسیسات، خطوط لوله جریانی و محوطه میادین نفتی که توسط شرکت کارون آغاز شده یک اقدام جهادی بسیار با اهمیت و قابل تقدیر است لذا انتظار ما این است اقدامات اینچنینی گسترش یابد و به دیگر شرکت های تابعه تسری یافته تا از تصرف عدوانی و پدید آمدن معارض برای زمین های استراتژیک تحت تملک شرکت ممانعت به عمل آید.
 دانشی تصریح کرد: در طرح جمع آوری گازهای مشعل هر چند شرکت کارون اقدامات موثری در جهت به حداقل رساندن این گازها به انجام رسانده است، لیکن ضرورت دارد در مسیر به صفر رساندن گاز به مشعل، با تمام توان اقدام نماییم. زیرا این گازسوزی به هرجهت در شرایط تحریمی فعلی، ما را در قبال بیت المال مسئول می کند. لذا می بایست همه ظرفیت ها را به کار بگیریم تا از اموال عمومی صیانت به عمل آوریم.
وی گفت: وظیفه و هنر ما فقط تولید پاک است و صرفا در این صورت اقدام ما خداپسندانه ارزیابی می شود که در عین سودآوری اقتصادی ما را در پیشگاه الهی روسفید می‌گرداند.
دانشی ضمن تشبیه شرایط خاص کنونی به نبرد تمام عیار، از نخبگان و کارشناسان خواست تا با سلاح عقلانیت و اهتمام پا به عرصه این نبرد نابرابر بگذارند. همچنین با مسئول دانستن همه افراد در قبال اعمال خود از تصمیم گیران خواست رعایت نظم و انضباط در همه شئون را سرلوحه اقدامات و تصمیمات خود قرار دهند.
وی با تاکید بر پیشگیری از اصراف به واسطه تعمیر و بازسازی ادوات به کمک دانش و تجربه متخصصین در مقابل وارد کردن تجهیزات،  و به جهت اصلاح الگوی مصرف، همگان را به انجام این قبیل رفتارها فراخواند.
مهندس دانشی از مسئولین خواست در مبحث خطوط لوله از ظرفیت مراکز دانش بنیان داخلی بهره گیرند تا در صورت هوشمندسازی خطوط جریانی بتوانیم هم در سریع ترین زمان ممکن اطلاعات را استحصال نموده هم از پدیده چالش برانگیز سرقت خطوط پیشگیری نماییم.

مهندس حسن شهرویی نیز ضمن خیر مقدم به حاضرین و تبریک پیشاپیش عید بزرگ نیمه شعبان و میلاد حضرت ولی عصر(عج) درتشریح گزارش عمل‌کرد این شرکت اظهار داشت: با کار جمعی مشترک مدیریت های ستاد مناطق نفت‌خیز جنوب و کارکنان تلاشگر شرکت نفت و گاز کارون، به لطف خداوند این شرکت موفق به افزایش 60 درصدی تولید و تحقق بیش از 101 درصدی برنامه های ابلاغی  با رعایت کامل مسائل ایمنی و الزامات زیست محیطی گردیده است.
مدیر عامل شرکت نفت و گاز کارون افزود: با انجام اقدامات جهادی و اجرای حدود ۱۷۰ طرح با اعتبار 1900 میلیارد ریال 120 هزار بشکه افزایش تولید در بخش چاه های توسعه ای، تعمیری و ترمیمی داشته ایم که دستاوردی ارزشمند برای این شرکت است و این مهم با انجام فعالیت های مستمر و استفاده از دستگاه های لوله مغزی و فرآورش سیار، و سایر امکانات و تجهیزات اختصاصی حاصل گردید.
 
وی به سایر اقدامات انجام شده درحوزه پشتیبانی تولید نیز اشاره کرد و یادآور شد: طی سال جاری در راستای حمایت از سازندگان و تولید کنندگان داخل حدود 2000 میلیارد ریال کالا و تجهیزات مورد نیاز از تامین کنندگان داخلی خریداری شده است.
مهندس شهرویی اظهار داشت: از دیگر فعالیت های جهادی شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون طی سال جاری تکمیل و تجهیز سالن همایش شهدای شرکت کارون با مساحت 250 متر مربع ظرف مدت 75 روز، احداث دیوار بلوار نفت و منطقه مهاجرین جنگی در راستای صیانت از اراضی و تاسیسات صنعت نفت همچنین زیباسازی منظره شهری، احداث و توسعه گلخانه ها و نهالستان های شرکت کارون با رویکرد پرورش قلمه درختان مثمر، توزیع چندین هزار بسته نوشت‌افزار و بسته معیشتی در مناطق کم‌برخوردار و روستاهای همجوار تاسیسات و بازسازی و احداث اتاقک های نیروهای حراستی مستقر سر چاه ها است که نشان از عزم و اراده کارکنان جهادگر شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون دارد.

در پایان این نشست مهندس دانشی به آسیب شناسی عمل‌کرد شرکت در حوزه مسئولیت های اجتماعی پرداخت و اظهار کرد: ما برای هدفمند کردن این اقدامات باید در زمینه ایجاد زیرساخت های اقتصادی به صورت جهادی ورود کنیم و در صورت ایجاد شغل برای اهالی از بسیاری مشکلات مترتب بر آن رهایی خواهیم یافت.
این نشست با دعای مدیرعامل به محضر ولی عصر(عج) و ضیافت نهار شرکت کارون به پایان رسید.