به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز ، دکتر محمد گلستان باغ رئیس پژوهش و فناوری مناطق نفتخیز جنوب در روزهای پایانی سال 1401 که مزین به شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین می باشد، از امضاء چهار پروژه پژوهشی میان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با دانشگاه صنعت نفت، پارک علم و فناوری سمنان و دانشگاه علم و صنعت ایران رونمایی کرد.
گلستان باغ گفت: دو قرارداد پژوهشی با عناوین «بررسی، شناخت و بهینه سازی انواع روش¬های آزمایش حلالیت رسوب آسفالتین در ستون چاه و تعیین عمل‌کرد انواع حلال های موجود برای رفع مشکل رسوب آسفالتین» و «بررسی علل تشکیل گوگرد عنصری در برج های نم زدایی گاز اسیدی پروژه آماک و ارائه راه حل عملیاتی برای رفع مشکل» میان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و دانشگاه صنعت نفت، منعقد شد. همچنین قرارداد پژوهشی «توسعه بسته نرم افزاری تولید شبه نگار تصویری از نگارهای پتروفیزیکی به منظور شناسایی زونهای شکسته و زونهای ریزش-تنشی» میان مناطق نفتخیز جنوب و پارک علم و فناوری سمنان و قرارداد پژوهشی «توسعه فناوری و دانش فنی کنترل برخط و بهبود عمل‌کرد روش فرازآوری مصنوعی در چاه های مجهز به پمپ های درون چاهی ESP» میان مناطق نفتخیز جنوب و دانشگاه علم و صنعت ایران به امضاء رسید.
وی افزود: قراردادهای پژوهشی فوق مبتنی بر نیازهای اعلامی مدیریت امورفنی و مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، حاصل پیگیری و جلسات مستمر تخصصی بوده که این توفیق با ابتکار و برنامه ریزی مجموعه پژوهش و فناوری مناطق بدست آمد.
رئیس کارگروه تخصصی تولید بار اول در پایان سخنان خود تصریح کرد: سیاست اجرای پایلوت های فنآورانه و تعریف پژوهش های خروجی محور با دستاوردهای کمی، ملموس و با ارزش افزوده مشخص در راستای اهداف اصلی سازمان مهمترین ویژگی و هدف فعالیت ها و قراردادهای پژوهشی در دوره کنونی و منطبق بر نقشه راه توسعه فناوری سازمان است. تلاش برای ایجاد بستری مناسب جهت مشارکت عادلانه مراکز علمی، تحقیقی و دانش بنیان در مسیر تحقق برنامه های پیش رو که در نهایت منجر به حل مسائل و رسوخ فنآوری به صنعت با شاخص هایی از قبیل کسب دانش فنی، بومی سازی، ارتقاء و استخدام فنآوری، تولید پایلوت های فنآورانه و تجاری سازی در بستر زیست بوم خواهد شد.