به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک ضمن تقدیر از پرسنلی که در برپایی و استقرار موکب بانک همکاری داشته‌اند، استقرار این موکب در شهر مهران و خدمت‌دهی به زائران را با توجه به برنامه‌های مسئولیت اجتماعی بانک و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست.
وی اظهار داشت: ایجاد حسینیه تخصصی کودک و کمک به گسترش فرهنگ اربعینی که با مشارکت گروه‌های جهادی در مهران انجام شده، حرکتی بی‌نظیر برای ترویج فرهنگ اربعین و حماسه حسینی به شمار می‌رود.
شمسی‌نژاد همچنین بر گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با اربعین تأکید کرد. گفتنی است موکب کارکنان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در کنار حسینیه تخصصی کودک به عنوان دومین پروژه فرهنگی اربعین ۱۴۰۲ و با همکاری ۲ گروه جهادی اعزامی از تهران توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در محل پل زائر شهر مهران دایر شده است.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نماد بانکداری ناب اسلامی در کشور است
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران همچنین با حجت‌الاسلام و المسلمین «سید عبدالله امینی» امام جمعه شهرستان مهران دیدار کرد.
در این دیدار امینی حسینیه کودک بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را نماد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و از نگاه ویژه مدیران عالی بانک به حوزه فرهنگ در ایام اربعین تقدیر و تشکر کرد.
وی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را نماد بانکداری ناب اسلامی در کشور دانست و اظهار داشت: امروز نام بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان اسلامی‌ترین بانک در سطح کشور می‌درخشد.
خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ایام اربعین حسینی بی‌نظیر است
همچنین حجت الاسلام و المسلمین «اله نور کریمی‌تبار» نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام و سردار «جمال شاکرمی» فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان ایلام از موکب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و حسینیه کودک بانک در شهر مهران بازدید کردند.
در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد بانک در اربعین ۱۴۰۲، ایجاد حسینیه کودک توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را حرکتی نو در جهت ترویج فرهنگ اربعینی دانست و اظهار داشت: خدمات فرهنگی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ایام اربعین حسینی و ایجاد حسینیه تخصصی کودک در نوع خود بی‌نظیر است و گامی مؤثر در جهاد تبین است که مد نظر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) قرار دارد.
در ادامه سردار شاکرمی فرمانده سپاه پاسداران استان ایلام نیز موکب کارکنان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را یکی از بهترین و سازماندهی‌شده‌ترین موکب‌های اربعین امسال دانست و از استقرار حسینیه کودک که با مشارکت کمیته فرهنگی ستاد اربعین ایجاد شده، به عنوان دومین پروژه فرهنگی اربعین در استان ایلام قدردانی کرد و اظهار داشت: حضور گروه‌های جهادی که در این حسینیه مستقر شده‌اند نشان از خلاقیت و نگاه تازه‌ای به کنگره بزرگ اربعین توسط مدیران و کارکنان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دارد که در راستای جهاد تبین مد است.
آغاز به کار رسمی موکب کارکنان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و حسینیه کودک و استراحتگاه بانک در پل زائر شهر مهران، با حضور حجت الاسلام والمسلمین نوری رئیس قرارگاه فرهنگی ستاد اربعین استان ایلام و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان مهران و «علی‌اصغر کائیدی» مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان ایلام صورت گرفت.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران علاوه بر اینکه خودپردازهای ثابت و سیار خود را در نقاط مرزی مستقر کرده، ۳ موکب نیز در تقاطع مرزهای مهران، خسروی و شلمچه برای پذیرایی از زائران گرامی بر پا کرده است. این بانک ۱۰۰هزار قلم کالای فرهنگی نیز در این موکب‌ها توزیع خواهد کرد. همچنین در موکب‌ها، میز خدمت برای راهنمایی زوار در مسائل بانکی نیز دایر شده است.
تأمین ۸۰۰هزار بطری آب‌معدنی برای رفاه حال زائران ابا ‌عبدالله (ع) و اهدای آن به ستاد مرکزی اربعین حسینی و همچنین کمک به مواکب ایرانی مستقر در عراق بخش دیگری از فعالیت‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این حوزه را شامل می شود.