به گزارش اکونا پرس،

برابر آخرین آمار صورت های مالی بانک ایران زمین، زیان انباشته این بانک در ۳ ماهه نخست سال جاری ۳۵ همت بوده است اما جمع دارایی های بانک ۵۹ همت برآورده شده که نسبت به ۵۲ همت سال گذشته حدود ۴ درصد افزایش داشته است و با توجه به افزایش نرخ تورم در سال های اخیر، فروش این دارایی ها تا حد زیادی می تواند این زیان انباشته را جبران کند.

بانک ایران زمین توانست با فروش ۳ ملک مازاد خود در استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و گیلان ۵۲ میلیارد و ۶۹۹ میلیون ریال سود کسب کند. برابر گزارش بانک ایران زمین، ملک خیابان حکیم نظامی آستارا در استان گیلان با بهای تمام شده ۱.۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به مبلغ ۱۰.۷۳۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال به فروش رفته که سودی معال ۹.۴۸۵.۰۰۰.۰۰۰ را برای این بانک رقم زده است.

همچنین ملک خیابان منتظری بیرجند بانک ایران زمین در استان خراسان جنوبی که با بهای تمام شده ۱.۷۹۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به مبلغ ۱۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال معامله شده سود معادل ۱۰.۲۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال را برای این بانک خصوصی تولید کرده است.

علاوه بر این، ملک خیابان طالقانی سرخس در استان خراسان رضوی که دارای بهای تمام شده ۱۲.۶۹۵.۶۵۷.۷۳۵ ریال بود با رقم ۴۵.۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به فروش رفته که حاصل این معامله کسب سودی معادل ۳۳.۰۰۴.۳۴۲.۲۶۵ ریال برای وزمین بود.

از سویی دیگر میزان تسهیلات دهی بانک ایران زمین نسبت به سال گذشته از رشد ۳۳ درصدی برخوردار بوده و یکی از حوزه هایی که به طور جد مورد توجه این بانک قرار گرفته، حمایت از زوج های جوان بوده است به طوریکه در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲ هزار و ۳۱۲ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده است.

بانک ایران زمین همچنین برای تامین هزینه های فرزندآوری، هزار و ۵۰۷ فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به ارزش ۹۰۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است. برابر آمارهای بانک مرکزی، شبکه بانکی کشور از ابتدای سال جاری تا ۸ مهر ماه ۱۰۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری به حساب متقاضیان واریز کرده است.