به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، در این مراسم شاگیاخمتوو معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد جمهوری تاتارستان، مینولینا رئیس آژانس توسعه سرمایه گذاری جمهوری تاتارستان به همراه برخی از اعضا هیات مدیره و هیات عامل بانک ملی و تعدادی از مقامات اقتصادی و مذهبی جمهوری تاتارستان حضور داشتند. وزیر اقتصاد جمهوری تاتارستان ضمن اظهار تبریک گفت:این اقدام  را می توان برای همکاری های بیشتر بین بخش های خصوصی و صنایع بین دو کشور به فال نیک گرفت.

وی افزود:با هدف گسترش فعالیت و برای همکاری های پیش رو از تجار ایرانی دعوت می کنیم تا در حوزه بانکداری اسلامی با ما همکاری داشته باشند.

وزیر اقتصاد تاتارستان ادامه داد:می توان از ابزارهای مالی و اسلامی در دوره تحریم های ایران و روسیه استفاده کرد.

وی تاکید کرد:ما از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در راه های خروج از بحران ها استفاده کرده ایم و امیدواریم در قالب گروه های مشترک بتوانیم استفاده از تجربیات یکدیگر را ادامه دهیم.

دکتر ابوالفضل نجارزاده در این مراسم گفت: بانک ملی ایران با سابقه  فعالیت حدود یک قرن و 53 میلیون مشتری و 3 هزار شعبه مستقر در ایران خدمات مالی و بانکی ارائه می دهد.

وی افزود: گسترده ترین شبکه بانکی در خارج از ایران توسط بانک ملی ایران اداره می شود.این بانک صد در صد دولتی و بازوی اجرایی دولت محسوب می شود. 

مدیر عامل بانک ملی ایران ادامه داد:یکی از مجموعه های بانک ملی ایران میر بیزنس است. فعالیت های این مجموعه در حال گسترش است و توانسته مجوزهای لازم را از مقامات محلی اخذ کند و خدمات بانکداری اسلامی را در قالب مضاربه و مرابحه ارائه دهد.دکتر نجارزاده بیان کرد: با تاسیس و تغییر چهره این شعبه در کازان تاتارستان از این پس زمینه لازم برای معاملات دو کشور بر اساس روبل و ریال بیش از پیش فراهم خواهد شد و میربیزنس برای عملیاتی سازی این اقدام آمادگی کامل دارد.

گفتنی است در این مراسم محمد حزار مدیر عامل میربیزنس بانک با حضور در این جلسه ضمن خوشامدگویی به ارائه گزارشی از عملکرد این بانک پرداخت.