به گزارش اکونا پرس،

محمد شیخ حسینی در روز پایانی کارگاه آموزشی مدیران ستادی و استانی «تجهیز منابع کم هزینه با رویکرد بازاریابی» افزود: دستاوردها، موفقیت ها و عملکرد بانک محصول کار تیمی و همکاری و تلاش همکاران در همه سطوح است.

وی بیان کرد: تجهیز منابع ارزان قیمت یکی از چالش های بانک ها است. چرا که منابع محدود و نیازها نامحدود است.
شیخ حسینی بیان کرد:هدف نهایی بنگاه های اقتصادی و خدمات محور جذب مشتری است و با ورود مشتری تحقق می یابد.
وی اعلام کرد:به عنوان یک بانک توسعه ای راهبرد خود در هدف گذاری (Targeting) جذب مشتریان را تعاونی ها و بنگاه های کوچک و متوسط قرار داده ایم.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون اظهار کرد :بر اساس سند تحول راهبردی که در کارگاه آموزشی مدیران ستادی و استانی رونمایی شد در سال ۱۴۰۴ به عنوان بانک برتر و پیشرو تعاونی ها و بنگاه های کوچک و متوسط هستیم.اولین تصویر ذهنی که در ذهن فعالان و بازیگران بخش تعاون و SME ها از نهاد مالی برتر ایجاد می شود باید بانک توسعه تعاون باشد.
شیخ حسینی گفت:آمیخته های بازاریابی(7P) تاکید دارد محصول، قیمت، تبلیغات و ترفیع، مکان، پرسنل، فرایندها و محیط فیزیکی و اجتماعی، در بازاریابی خدمات و محصولات و جذب منابع بانک موثر هستند اما به این نکته باید توجه داشت که نحوه ارائه محصولات و خدمات از خود محصول مهم تر است.
وی بیان کرد:نیروی انسانی شایسته و باانگیزه و نحوه ارائه خدمات و سرویس های بانکی به تنهایی می تواند یک استراتژی بازاریابی و به عنوان مزیت رقابتی در جلب رضایت مشتری و تجهیز منابع عمل کند.
به گفته وی،نیروی انسانی شایسته،دارای توان،انگیزه و توانایی حل مسائله و کار تیمی است.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون تصریح کرد: "انگیزه"مهم ترین عاملی است که نیروی انسانی توانایی هایش را بروز می دهد و مدیران باید اهتمام ویژه ای به مولفه انگیزش داشته باشند.
شیخ حسینی در تبیین اهمیت نیروی انسانی گفت:ارتباط انسانی با کارکنان و مشتریان دارای اهمیت بسیار زیادی است که باید در اولویت مدیران قرار گیرد.
وی در بخشی از سخنان با تشریح مدل STP در بازاریابی گفت:بر اساس این مدل بازاریابی ،بخشبندی بازار،هدف گیری و جایگاه یابی یک استراتژی در بازاریابی است.
این مقام ارشد بانکی تاکید کرد:کار بازاریابی تنها محدود به اداره بازاریابی و کارشناسان بازاریابی استان‌ها نیست بلکه همه از مدیر عامل ،اعضای هیات مدیره ،معاونان و مدیران ستادی گرفته تا همه کارکنان بانک در ستاد و صف و حتی شرکت ها ی زیر مجموعه باید بازاریاب محصولات و خدمات بانک توسعه تعاون باشند.
وی با بیان اینکه در مسیر بازاریابی شناخت مشتری و نیازهای وی باید در اولویت قرار گیرد،گفت:ارتباط موثر ،دائمی و هدفمند با مشتریان کلیدی و بزرگ و مدیران اتحادیه ها و تعاونی های بزرگ از طریق ارتباط حضوری، تماس تلفنی ، پیامک و فضای مجازی در دستور کار همکاران شعب قرار گیرد.
اهمیت عوامل انگیزه زا
شیخ حسینی در بخشی از سخنان خود با تشریح نظریه دوعاملی هرزبرگ گفت:بر این اساس عوامل بهداشتی و بیرونی شامل حقوق و دستمزد،شرایط کاری،امنیت شغلی،روابط متقابل شخصی،خط مشی ها و مدیریت سازمان هستند اگر نباشد باعث عدم رضایت مشتریان و کارکنان می شود.
عوامل درونی که وجودشان باعث ایجاد انگیزش می شود مربوط به ماهیت کار است.رشدشخصیتی،پیشرفت،مسوولیت،و شناسایی موفقیت باعث انگیزش در کارکنان می شود.
توجه به پاداش های معنوی، تفویض اختیار، احترام ، تکریم و توجه به کارکنان عامل مهمی در بالابردن انگیزه همکاران است همچنین موفقیت سازمانی و نشان دادن عملکرد و نتایج کار موجب بالا رفتن اعتماد به نفس سازمانی و در نتیجه افزایش انگیزه همکاران می شود.

فرهنگ سازمانی توسط مدیران سازمان بوجود می آید

مدیر عامل بانک توسعه تعاون در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح فرهنگ سازمانی اعلام کرد: ریشه لاتین فرهنگ، کالچر به معنی کاشت است.به همین دلیل در مقوله فرهنگ باید به صورت ریشه ای کار شود و پرورش فرهنگ نیاز به زمان دارد و مدیران ارشد سازمان به دلیل الگو بودن و جایگاه و قدرت سازمانی در ایجاد و گسترش فرهنگ نقش بی بدلیل دارند .
این مقام ارشد بانکی با تقسیم سبک های مدیریتی به انسان گرا و وظیفه گرا گفت:همه سبک های مدیریت به دو دسته سبک های انسان گرا و وظیفه گرا تقسیم می شوند که براساس دانش و تجربه باور دارم که بهترین سبک مدیریت سبک انسان‌گرا است که به جنبه های انسانی کارکنان و مشتریان توجه دارد. ایشان در بخشی از بیانات به خدامحوری و اخلاق گرایی در فرهنگ سازمانی اشاره کرد و اظهار داشت: تعریف اخلاق به معنی داشتن تمام صفات و ارزشهای اخلاقی و انسانی و در عین حال جهان شمول، این است که " هرچه را برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند ".
در دسترس بودن مدیران،بازخوردگرفتن مدیران و کارکنان از یکدیگر،قدردانی از تلاش ها و زحمات کارکنان،تشویق کار تیمی،ایجاد ارتباطات موثر،احترام گذاشتن به تفاوت ها،ارزیابی دقیق عملکرد کارکنان ،تمرکز بر ارتباطات رودررو،جلسات و رویدادهای منظم و به رسمیت شناختن موفقیت ها به عنوان اجزای فرهنگ سازمانی از سوی شیخ حسینی تبیین شد.
وی ادامه داد: به عنوان راهبرد اصلی عملیاتی بانک تمرکز بر جذب منابع ارزان قیمت با استفاده از اصول بازاریابی ،محصولات و تمامی ابزارها و وصول مطالبات جزو اولویت کاری همکاران عزیز قرار گیرد. و تمرکز ویژه تمامی مدیران و همکاران ستادی به خصوص مدیران شعب استانها و روسای شعب و همکاران صف بر جذب منابع ارزان قیمت و وصول مطالبات با استفاده از دو طرح جذاب انگیزشی مائده و وصول و همچنین حرکت سریع در مسیر ارائه خدمات نوین و دیجیتال می تواند ضامن تحول، جهش در بهره وری ،عملکرد در موفقیت سازمان خواهد بود.

دستاوردها و اقدامات مهم بانک توسعه تعاون در سال جاری


مدیر عامل بانک توسعه تعاون در بخش پایانی سخنان خود با تشریح دستاوردهای بانک در سال جاری گفت:با اعمال سیاست های جدید ،بانک پس از ده سال به سوددهی رسید و این روند در سال جاری با سرعت بیشتر ادامه خواهد یافت.
شیخ حسینی ،افزایش ۱۲۴ درصدی سرمایه بانک در سال‌ قبل را برای بانک بسیار مهم دانست بر و ادامه روند افزایش سرمایه بانک در سال‌جاری تاکید کرد.
وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش و زحمات همکاران بانک اعلام کرد:با اجرای کار تیمی و همکاری جمعی ،انتقال شعبه مستقل مرکزی به ساختمان خدامی و تعیین تکلیف ساختمان مذکور ،راه اندازی سامانه خدمات غیرحضوری بانک(تی تی پلاس)،وصول نقدی مطالبات از شهرداری تهران، و موفقیت در چند پرونده مهم حقوقی ،اتمام ساختمان مرکز داده اصلی بانک،تدوین سند استراتژی و سند تحول بانک، شروع پروژه استعداد یابی و جانشین پروری کارکنان بانک، برگزاری المپیاد ورزشی کارکنان پس از یک وقفه چهارساله در ۶ منطقه کشور و عملیاتی شدن تکالیف بانک در حوزه چک دیجیتال،برات و سفته الکترونیک و امضای دیجیتال، محقق شد.