به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، «علی‌اکبر غریب شاهی» قهرمان پاراوزنه‌برداری استان فارس، اظهار داشت: ورزش حرفه‌ای را از سال ۱۳۹۰ زیر نظر مرحوم استاد «بهمن گلبارنژاد» آغاز کردم و با تلاش شبانه‌روزی موفق به افتخارآفرینی‌های متعدد برای ملت عزیز ایران در آوردگاه‌های جهانی شدم.

وی بیان کرد: فرهنگ نیکوی قرض‌الحسنه تاریخ دیرینه‌ای در تمدن ایرانی دارد و پروردگار متعال و بزرگان دینی همواره به نقش ارزنده این سنت پسندیده در پیشرفت اقتصادی جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرده‌اند.

«غریب ‌شاهی» با اشاره به مشکلات معیشتی حاکم بر جامعه، بیان کرد: متأسفانه ورزشکاران از حمایت‌ سازمان‌های ارشد کشور محروم هستند و آن‌گونه که شایسته است توجهی به آن‌ها نمی‌شود.

قهرمان پاراوزنه‌برداری استان فارس، گفت: ورزشکاران رشته‌های مختلف تا زمانی که به سطح ملی و قهرمانی برسند از حمایت‌های استانی محروم هستند و پس از افتخارآفرینی در سطح ملی نیز مشکلات اقتصادی آن‌ها تداوم دارد.

«غریب‌ شاهی» با تقدیر از عملکرد و نگاه مثبت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ارج نهادن بر حماسه‌آفرینی‌های ورزشکاران، عنوان کرد: متأسفانه هیچ یک از بخش‌های خصوصی و دولتی برای پاسداشت تلاش‌های ورزشکاران آن‌چنان که شایسته است، وارد عمل نشدند اما بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای این موضوع گام‌هایی برداشته است.

وی با اشاره به اینکه تندیس سفیر قرض‌الحسنه و لوح بانک قرض‌الحسنه مهر ایران جایگاه ویژه‌ای در ویترین افتخاراتش دارد، بیان کرد: ترویج فرهنگ نیکو قرض‌الحسنه در جامعه سعادتی بزرگ است که این بانک زمینه آن را فراهم کرده و امیدوارم در کنار موفقیت در عرصه ورزش به مسئولیت‌های اجتماعی که به عهده دارم نیز به صورت شایسته‌ای عمل کنم.

«غریب‌ شاهی» گفت: جامعه ایرانی دارای الگوهای ارزشمند در زمینه‌های مذهبی و ملی است و در تلاش هستیم با پیروی از امیرالمؤنین علی(ع) جوانان را به سمت و سوی ورزش و فعالیت‌های مثبت اجتماعی سوق داده و زمینه بالندگی کشور را فراهم سازیم.

وی با اشاره به اینکه ورزشکاران موجب تقویت امید در جامعه می‌شوند، اظهار داشت: مدال‌آوری در عرصه‌های جهانی نیازمند سال‌ها تلاش و کوشش خستگی‌ناپذیر است و امیدوارم با تکرار این افتخارات دل مردم شریف ایران را شاد کنم.

عضو تیم ملی پاراوزنه‌برداری خواستار افزایش حمایت از ورزشکاران و توسعه زیرساخت‌های ورزشی شد و گفت: بیش از ۲ ماه است که با کارنامه‌ای پربار از بازی‌های آسیایی بازگشتم و این در حالی است که مسئولان ورزشی و استانی توجه چندانی به افتخارآفرینان میهن ندارند.

وی با اشاره به اینکه ۸ ماه تا مسابقات پارالمپیک پاریس زمان باقی مانده، خواستار حمایت مسئولان ارشد استان از ورزشکاران شد.

«غریب شاهی» گفت: حمایت‌های بخش دولتی و خصوصی منحصر به مؤلفه‌های مادی نمی‌شود و تکریم معنوی تلاش‌های ورزشکاران و پاسداشت مجاهدت‌های آن‌ها نقش ارزنده‌ای در تقویت روحیه و انگیزه آن‌ها برای افتخارآفرینی دارد.

عضو تیم ملی پاراوزنه‌برداری، تصریح کرد: در این مدت با فعالیت‌های مثبت و تأثیرگذار بانک قرض‌الحسنه مهر ایران آشنا شدم و به مردم جامعه پیشنهاد می‌کنم از طرح‌های متنوع و ارزنده این بانک بهره‌مند شوند.

گفتنی است «علی‌اکبر غریب شاهی» در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ گرجستان و پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، گردن‌آویز طلا و در مسابقات پاراآسیایی جاکارتا، گردن‌آویز نقره را کسب کرده است.