به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بانک ملت، دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری در مراسم امضای این تفاهم نامه از نگرش ویژه بانک ملت در حمایت از شرکت های دانش بنیان تقدیر کرد و گفت: این تفاهم نامه حاصل جلسات فشرده و پیگیری های زنده یاد دولت آبادی و پس از آن اعضای هیات مدیره بانک ملت، در مسیر کمک به توسعه اقتصاد دانش بنیان به امضاء می رسد.

دکتر دهقانی فیروزآبادی در این مراسم پس از پخش کلیپی از زنده یاد دولت آبادی، یاد و خاطره آن مرحوم را گرامی داشت و افزود: این که فردی به جایگاهی برسد که جامعه او را خادم ملت بنامد، به نظر بنده حتما آمرزیده خواهد بود.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: بانک ملت در اذهان عمومی و جامعه به عنوان بانکی پیشرو، کارآمد، سلامت و موفق شناخته می شود.

دکتر دهقانی تاکید کرد: بانک ملت از دیدگاه حرفه ای نیز همواره خوش نام، مورد اعتماد و حامی شرکت های دانش بنیان بوده است.

معاون رییس جمهوری با قدردانی از هیئت مدیره بانک ملت به دلیل حمایت از شرکت های دانش بنیان افزود: از از اعضای هیات مدیره بانک ملت که با بلند نظری و توجه ویژه، امکان دستیابی به این موافقت نامه را فراهم کردند صمیمانه تشکر می کنم و امیدوارم این خیر ماندگار شود.

دکتر دهقانی فیروزآبادی اضافه کرد: در زمان مرحوم دولت آبادی جلسات فشرده و زیادی برای کمک به توسعه اقتصاد دانش بنیان برگزار شد و قرار بود این موافقتنامه در حضور ایشان امضا شود اما توفیق نداشتیم و از اینکه آقای اشرف نژاد در این مدت، کار را پیگیری کردند، تشکر می‌کنم.

معاون رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به حرکت دنیا به سمت اقتصاد دانش بنیان گفت: اقتصاد دانش بنیان باعث رشد و پیشرفت کشورها شده است و اقتصاد سرمایه محور یا زیر ساخت محور (مبتنی بر دارایی ها) جای خود را به اقتصاد دانش بنیان و افزایش ارزش دارایی های نامشهود داده است.

معاون رییس جمهوری افزود: اقتصاد دانش بنیان، بدون دارایی فیزیکی خلق ارزش می کند و موتور مولد آن ذهن و فکر برتر است و باید به اقتصاد دانش بنیان به عنوان یک فرصت ویژه نگریست که ارزش بازار آن به سرعت رو به رشد است.

دهقانی فیروزآبادی از علم و فناوری به عنوان ابزار قدرت آفرین نام برد که باعث افزایش اقتدار و اعتبار و ثروت کشورها می شود.

وی از رده بندی شرکت های دانش بنیان براساس سطح تکنولوژی، میزان اشتغال تخصصی و گردش مالی به سطح فناور، نوآور و نو بنیان خبر داد و از بانک ملت بابت نگرش ویژه و حمایت از این شرکت ها مجدداً قدردانی کرد.

عباس اشرف نژاد قائم مقام مدیرعامل و عضو هیات مدیره بانک ملت نیز در این مراسم با قدردانی از حضور معاون رییس جمهوری در بانک ملت اظهار داشت: حضور آقای دکتر دهقانی فیروزآبادی در این آیین نشان از اهمیت موضوع و مناعت طبع ایشان و توجه ویژه ای است که به حوزه دانش بنیان دارند.

اشرف نژاد ادامه داد: بعد از تشدید ظالمانه تحریم ها علیه کشور، شرکت های دانش بنیان از بهترین مظاهر و موثرترین مولفه های اقتصاد مقاومتی هستد که می توانند با اقتصادی مبتنی بر علم و دانش برای تجاری سازی کشور گام های بلندی بردارند.

وی به حمایت های بانک ملت از شرکت های دانش بنیان در راستای ارتقاء اثربخشی، ایجاد اشتغال و رشد تولید آنها اشاره کرد و گفت: بانک ملت در راستای ارتقای اثربخشی در رشد و توسعه اقتصاد دانش بنیان هم از جنبه تامین مالی شرکت های دانش بنیان و طرح های پیشران با ابزار تسهیلاتی و تعهداتی و هم از جنبه مشارکت و سرمایه گذاری در طرح های کلان دانش بنیان در این عرصه حضور فعالی دارد.

قائم مقام مدیرعامل بانک ملت همچنین از تاسیس شرکت دانش بنیان با مشارکت بانک ملت و صندوق نوآوری و شکوفایی خبرداد و گفت: بانک ملت در جهت ایفای مسئولیت در حوزه اقتصاد دانش بنیان، کمیته اختصاصی بررسی طرح های صندوق نوآوری و شکوفایی را تشکیل داده است و به همین منظور دفتر نمایندگی بانک با اختیارات بالاترین کمیته تصمیم گیری اعتباری در محل صندوق نوآوری و شکوفایی تشکیل شده است که راساً پرونده های ارجاعی را بررسی و جهت تسریع در پرداخت به شعب ابلاغ می کند.

اشرف نژاد از اعطای تسهیلات و صدور انواع ضمانت نامه برای شرکت های دانش بنیان، مشارکت در طرح های کلان دانش بنیان مصوب شورای راهبری و فناوری ریاست جمهوری، ایفای نقش رکن ضامن جهت تسهیل دسترسی شرکت های دانش بنیان به ابزا