به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بانک ملت، عباس اشرف نژاد قائم مقام مدیر عامل با اعلام این خبر که بانک ملت بیش از سهمیه ابلاغی تسهیلات ازدواج پرداخت کرده، اظهار داشت:  بانک ملت در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در یازده ماهه سال جاری به ١٣۶،١٢١ نفر از متقاضیان تسهیلات ازدواج ٢٨٠،١١۴ میلیارد ریال پرداخت کرد که معادل ١١۶ درصد از سهمیه سالانه بانک ملت بابت تسهیلات ازدواج بوده است.

اشرف نژاد افزود: در بخش تسهیلات فرزند آوری نیز به ١۴٣،٨٠۵ نفر از متقاضیان ٨٩،۵۴٧ میلیارد ریال معادل ١٠۵‌ درصد از سهمیه سالانه، بانک ملت تسهیلات اعطا کرده است.

وی گفت: بانک ملت همچنین به 1770 نفر از معرفی شدگان، ٢،٩٠٠ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن فرزندآوری پرداخت کرده است.

قائم مقام مدیر عامل با اشاره به حمایت های بانک ملت از نهادهای حمایتی گفت:  بانک ملت  به 4500 نفر از  معلولین و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور ۴،٨٠٠ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی، ودیعه مسکن و حمایت از دانشجویان بی بضاعت پرداخت کرده است.

به گفته قائم مقام مدیرعامل بانک ملت، این بانک به 28.800 نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ٣٢،٨٠٠ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی، ودیعه مسکن و حمایت از دانشجویان بی بضاعت و در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار و حمایت از مشاغل خانگی به ۵،٢۶۶ نفر از معرفی شدگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۵،١٠٠ میلیارد ریال  تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی پرداخت کرده است.

اشرف نژاد با اشاره به نقش کلیدی بانک ملت در حمایت از پروژه های بزرگ اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور، حمایت  از اشتغال افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی را از جمله اقدامات شایسته و ماندگار بانک ذکر کرد و گفت:  بانک ملت در راستای اجراى قانون جهش تولید و اشتغالزایی و اجرای تبصره ١٨ و ١۶ اشتغال زایی قانون بودجه کل کشور، به ۶١،١٢٠ نفر از معرفی شدگان نهادهای حمایتی و متولی اشتغال ٨٠،٢٠٠ میلیارد ریال  تسهیلات قرض الحسنه خود اشتغالی و کارفرمایی پرداخت کرده است.

به گفته وی، بانک ملت به منظور کمک به بیماران خاص و صعب العلاج به ٣،٧٠٠ نفر از معرفی شدگان وزارت بهداشت و درمان، به میزان ١،٧٠٧ میلیارد ریال در قالب تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده است.

قائم مقام مدیر عامل بانک ملت افزود: بانک ملت در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن نیز اقدام به انعقاد قرارداد ۸۴,۹۴۵ واحد از پروژه های جهش مسکن به مبلغ ۲۶۵,۵۸۰ میلیارد ریال نموده است که برای تامین مالی این پروژه ها مبلغ ۱۴۰,۲۱۶ میلیارد ریال پرداخت شده است .

به گفته وی، بانک ملت همچنین ۵۲,۴۱۷ میلیارد ریال به ۷۳,۴۲۶ خانواده تسهیلات کمک ودیعه مسکن مستاجرین پرداخت کرده است.

اشرف نژاد گفت: به منظور اجرای بند الف تبصره ١٨ قانون بودجه کل کشور، بانک ملت ضمن انعقاد قرارداد عاملیت با وزارت صمت، نسبت به اعطای تعداد ١١٥ فقره تسهیلات به مبلغ ٥،٧٣٤ میلیارد ریال از محل منابع تلفیقی وزارت صمت و منابع بانک اقدام کرده است.

به گفته قائم مقام مدیر عامل، از ابتدای سال ١۴٠٢ تا پایان بهمن ماه، بانک ملت ۵١٠ هزار میلیارد ریال به  ٣٧۵،٠٠٠ نفر تسهیلات قرض الحسنه تکلیفی و حمایتی در قالب تسهیلات ازدواج و فرزندآوری، اشتغالزایی، ودیعه مسکن فرزندآوری، شرکت های دانش بنیان، حمایت از مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی، کمک به آزادی زندانیان دیه، حمام روستایی، کمک هزینه بیماران صعب‌العلاج، حمایت از زنان سرپرست خانوار و مشاغل خانگی و تسهیلات ضروری سفرهای استانی ریاست جمهوری به معرفی شدگان پرداخت کرده است.