به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، پس از اخذ مجوزهای لازم از سازمان بورس و اوراق بهادار، پذیره نویسی اوراق مرابحه شرکت دارویی پوراطب گسترایرانیان (سهامی خاص) به مبلغ ۲.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ریال با ضمانت بانک کارآفرین از طریق بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۰۶ به مدت ۳ روزکاری در نمادهای “پوراطب ۰۷۱” و “پوراطب ۰۷۲” آغاز شد.

بر اساس این گزارش، ضامن این اوراق بانک کارآفرین است و بازارگردان و متعهد پذیره نویس آن صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی آگاه و شرکت تامین سرمایه کیمیا (سهامی عام) است. همچنین عامل فروش این اوراق شرکت کارگزاری بانک کارآفرین تعیین شده است.

این اوراق ۴ ساله و با نرخ سود ۲۳ درصد است که سود آن هر سه ماه یک‌بار توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می‌شود. ناشر این اوراق شرکت واسط مالی مرداد چهارم (با مسئولیت محدود) است.

گفتنی است در سال ۱۴۰۲ مجموعا مبلغ ۲۶.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ریال اوراق به ضمانت بانک کارآفرین در بازار بورس و فرابورس منتشر شده است.

اوراق شرکت دارویی پوراطب گسترایرانیان (سهامی خاص) به ضمانت بانک کارآفرین، اولین اوراق منتشره در سال ۱۴۰۳ توسط سازمان بورس اوراق بهادار است.