به گزارش اکونا پرس،
به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی: در این جلسه اداره نظام های بانک مرکزی بانک مرکزی از نمایندگان فناوری اطلاعات بانک ها خواست در ارایه خدمات به نابینایان نگاه سودآوری نداشته باشند و این خدمات را به عنوان وظیفه ای در حوزه مسئولیت اجتماعی  تلقی کنند.
گفتنی است بانک مرکزی در راستای ارایه خدمات بهتر به روشندلان  اقداماتی نظیر تعبیه علامات برجسته در گوشه اسکناس ها، سطوح ویژه حرکت نابینایان در شعب، تجهیز خودپردازها به کلید برجسته و تجهیز اینترنت بانک به نرم افزار متن خوان را انجام داده و شبکه بانکی را نیز ملزم به توسعه ارایه خدمات دسترس پذیر برای شهروندان نابینا کرده است.
در این هم اندیشی مشاور انجمن نابینایان با تشکر از همکاری بانک ها با قشر روشندلان توجه به کمیت خدمات  و کیفیت آنها را توامان خواستار شد و پیشنهاد کرد به منظور رفاه حال روشندلان در مراکز استان ها و کلان شهرها «یک باجه از یک شعبه هر بانک » را با عنوان باجه ارایه خدمت به روشندلان قرار دهند.
همچنین نمایندگان بانک ها ضمن ارایه گزارش عملکرد در زمینه ارایه خدمات به روشندلان خواستار انجام تحقیقات و برنامه ریزی در خصوص امکان سنجی، ترکیب نابینایان، گستره ارایه خدمات و نیاز سنجی به منظور ارایه بهتر خدمات به روشندلان شدند.