به گزارش اکونا پرس،

مجید مشعلچی فیروزآبادی مدیرعامل بیمه کوثر در نشست خبری بمناسبت سالروز تاسیس این شرکت در جمع خبرنگاران گفت: افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور چند الزام و راهکار دارد که مهم‌ترین آنها طرح‌های نوآورانه است دیگری بحث توجه ویژه به مسائل فرهنگی می باشد همچنین توجه به زیرساختهای IT  و فناوری های نوین بر بستر فضای مجازی نیز می باشد. موضوع بعدی ارتقائ ساختار شبکه فروش و کارمندان است.

وی ادامه داد: باید ضریب نفوذ 2.3 درصدی در برنامه 5 ساله ششم توسعه به ضریب نفوذ 7 درصدی برسد پس باید اقدامات بسیاری انجام دهیم. درحالی که در کشور‌های در حال توسعه و بعضاً پیشرفته ضریب نفوذ بیمه 10 درصد هم وجود دارد. به ویژه اینکه آنها در حوزه بیمه‌های زندگی بسیار خوب کار می‌کنند.

مشعلچی در مورد برنامه ها و عملکرد شرکت گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آتی ما آن است که سهم شرکت بیمه کوثر را از بازار دو رقمی کنیم، سهم ما از بازار اکنون حدود 4 درصد است اما سعی می‌کنیم این سهم را تا سال 1404 دورقمی کرده و به 10 درصد برسانیم که البته هدف‌گذاری سختی است.

وی  با بیان اینکه بیمه‌کوثر یکی از شرکت‌های تاثیرگذار در بورس است، خاطرنشان‌کرد:  سود سرمایه‌گذاری شرکت در بورس از سال 95 تا کنون رشد خوبی داشته است به طوری که از 5 میلیارد تومان در سال 94 به 65 میلیارد تومان در سال گذشته رسید. امسال هم قرار بود این سود را به 80 میلیارد تومان برسانیم که تا امروز چیزی در حدود 180 میلیارد تومان سود سرمایه‌گذاری را محقق کرده‌ایم.

مدیرعامل بیمه کوثر در خصوص پرتفوی این شرکت بیمه‌ای گفت:‌ 33 درصد بیمه‌نامه ثالث و سرنشین می‌فروشیم که در بخش بیمه ثالث سهم ما از میانگین صنعت پایین‌تر است. میانگین صنعت در این بخش 43 درصد است.

وی ادامه داد: 24 درصد از پرتفوی بیمه‌ کوثر نیز بیمه زندگی است که 10 واحد از میانگین صنعت در این بخش بالاتر است. بخش درمان نیز سهم 19 درصدی از پرتفوی شرکت کوثر دارد که 4واحد هم از میانگین صنعت کم‌تر است.

به گفته وی  سهم ثالث در بیمه کوثر در سال 94 و 95 ، 50 درصد بوده است که طی سال 96 و 97  این میزان را در راستای اصلاح ترکیب پرتفوی  به 33 درصد کاهش یافت.

مشعلچی گفت: 7.8 درصد بیمه آتش‌سوزی می‌فروشیم که حدود دو برابر میانگین صنعت است و فروش بیمه کوثر در بخش حوادث هم 7درصد است.

وی ادامه داد: بهترین ترکیب پرتفو، ترکیبی است که  بیمه ثالث آن بیشتر از 40 درصد نبوده و بیمه‌های زندگی آن حد اقل 20 درصد باشد که به این ترتیب وضعیت ریسک شرکت بیمه کوثر نیز مناسب ارزیابی می‌شود.

مدیرعامل بیمه‌کوثر با اشاره به اینکه عدم کفایت ذخایر و زیان بیمه‌گری دو مشکل عمده شرکت‌های بیمه است، گفت: شرکت‌های بیمه با افزایش سود در زمینه سرمایه‌گذاری می‌توانند مسایل یادشده را پوشش دهند.

مجید مشعلچی فیروزآبادی درباره طراحی پازل راهبردی شرکت اظهارکرد: در سال 95 مطالعات راهبردی در شرکت صورت گرفت و  سیاست‌های کلان تدوین و اجرایی شد. در سال96 سیاست‌های بخشی طرح‌ریزی و امسال هم سیاست‌های موضوعی براساس 47شاخص در صنعت بیمه شناسایی و بررسی و از پازل راهبردی شرکت رونمایی شد.

وی درخصوص تجمیع شرکت‌های بیمه گفت: سیاست تجمیع مبتنی‌بر انسجام، همگنی، هم‌افزایی و یکپارچگی باعث رشد صنعت بیمه خواهد شد که در ابتدا باید سازوکارهای آن فراهم شود.