به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، نادر قاسمی در دومین گردهمایی مدیران بانک مسکن با بیان اینکه باید مشکلات و ضعف های بانک مورد بررسی قرار گیرد با تاکید بر لزوم ریشه یابی علت مطالبات معوق گفت: در دنیا از ابزار بازدارنده در قبال مشتریان دارای مطالبات معوق بهره می برند و از سوی بانک ها سیاست های مختلف و موثری در قبال این مشتریان‌ بکار گرفته می شود که استفاده از این ابزار در نظام بانکی کشور نیز ضروری به نظر می رسد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت هدفمند تسهیلات به مشتریان و جلوگیری از پرداخت تسهیلات به افراد بدون صلاحیت در دستور کار سیاست های سال جاری بانک قرار گرفته است، افزود: با توجه به اینکه 75 درصد تسهیلات در شعب پرداخت می شود بنابراین مدیران استانی باید این بخش از تسهیلات را مدیریت کنند تا به مطالبات معوق تبدیل نشوند.

عضو هیأت مدیره بانک مسکن با تاکید بر پیگیری باقی مانده واحدهای مسکن مهر گفت: تعداد واحدهای مسکن مهرتعیین تکلیف نشده از 576 هزار واحد در سال گذشته به 458 هزار واحد کاهش پیدا کرده است که 224 هزار واحد در حال ساخت و 234 هزار نیز از پروژه های راکد هستند.

این مقام مسوول در بانک مسکن ادامه داد: واحدهای مسکن مهر راکد و غیرفعال به تدریج از دستور کار بانک مسکن خارج می شوند تا مشکلی برای بانک ایجاد نشود.