به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بانک مسکن در هفت ماهه نخست امسال رقمی بالغ 10 هزار و 849میلیارد و 375 میلیون و 300هزار تومان به متقاضیان سراسر کشور تسهیلات پرداخت کرد.

گزارش عملکرد تسهیلات منعقد شده و اعطایی بانک مسکن طی هفت ماهه نخست امسال نشان می دهد: کل تسهیلات منعقد شده و اعطایی طی هفت ماهه سال جاری معادل 10 هزار و 849 میلیارد و 375 میلیون و 300 هزار تومان بوده که در مقایسه با مبالغ منعقد شده و اعطایی طی دوره مشابه سال گذشته معادل 35.7 درصد رشد را نشان می دهد. در هفت ماه ابتدایی سال جاری 293 هزار و 351 فقره تسهیلات از سوی بانک مسکن به متقاضیان سراسر کشور پرداخت شد این در حالی است که در همین بازه زمانی در سال گذشته حجم تسهیلات پرداختی معادل 198 هزار و 479 فقره بوده است. ارزش کل تسهیلات پرداخت شده در هفت ماهه ابتدایی سال 96 معادل 7 هزار و 996 میلیارد و 56 میلیون و 200 هزار تومان بوده است.

در عین حال گزارش عملکرد مربوط به نخستین ماه از فصل پائیز سال جاری حاکی از آن است که در این مهرماه 50 هزار و 347 فقره تسهیلات به ارزش یک هزار و 806 میلیارد و 516 میلیون تومان به متقاضیان اعطا شده است.

مطابق با این گزارش بیشترین سهم از مجموع تسهیلات اعطایی در مهرماه امسال به انواع تسهیلات خرید مسکن شامل تسهیلاتی که به طور مستقیم به خریدار اعطا شده و همین طور تسهیلاتی که بعد از تکمیل پروسه ساخت وساز، از سازنده به خریدار منتقل شده ، اختصاص پیدا کرده است. بر این اساس، رقم کل تسهیلات اعطایی در بخش خرید مسکن معادل یک هزار و 108 میلیارد و 962 میلیون و 500 هزار تومان بوده است. همینطور تسهیلات مشارکت مدنی (ساخت مسکن) معادل 244 میلیارد و 511 میلیون و 900 هزار تومان ارزش داشته است.

علاوه بر این یکی دیگر از تسهیلات اعطایی در حوزه مسکن، تسهیلات جعاله است که متقاضیان این تسهیلات دو دسته هستند. دسته اول افرادی که برای تعمیرات اساسی در منزل خود، اقدام به دریافت این تسهیلات می کنند و دسته دوم نیز از این تسهیلات به عنوان کمک تسهیلات خرید مسکن بهره می برند. این گزارش حاکی از آن است که در یک ماه مهر، به لحاظ ریالی 227 میلیارد و 662 میلیون تومان تسهیلات در این بخش از سوی بانک مسکن به متقاضیان سراسر کشور اعطا شده است.

از آنجا یکی از ردیف های مهم تسهیلات حمایتی اعطا شده از سوی بانک مسکن به تسهیلات قرض الحسنه ازدواج مربوط می شود طی یک ماه مهر نیز بانک مسکن به پرونده های دریافت شده در این بخش با تمام توان پاسخ داده است. به طوری که گزارش عملکرد یک ماه نخست پائیز در این حوزه نشان می دهد: رقمی بالغ بر 81 میلیارد و 579 میلیون تومان به متقاضیان دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت شده است.

بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی حوزه مسکن و ساختمان، بیشترین سهم در تسهیلات اعطایی بخش مسکن را طی سال های گذشته دارا بوده است و در این مسیر توانسته با افزایش سرعت پرداخت تسهیلات به متقاضیان، سهم بسزایی در تامین مسکن متقاضیان سراسر کشور داشته باشد.