به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در شعب این بانک، پس از تکمیل مدارک توسط متقاضی، در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد.

سقف این تسهیلات در سال 97 به منظور حمایت از ازدواج جوانان و بر اساس ابلاغ بانک مرکزی به 15 میلیون تومان برای هر یک از زوجین با دوره بازپرداخت 60 ماهه و نرخ کارمزد چهار درصد افزایش یافت که پرداخت آن بلافاصله در تمامی شعب بانک ملی ایران کلید خورد.

بر این اساس در هشت ماه نخست امسال، تعداد 199 هزار و 787 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ارزش 31 هزار و 290 میلیارد و 363 میلیون ریال به زوج های جوان پرداخت شده است.

بانک ملی ایران در سال گذشته نیز بیش از 222 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت کرد که این تعداد تسهیلات مبلغی بیش از 23 هزار و 126 میلیارد ریال را در بر گرفت.

همچنین این بانک به جهت کسب بیشترین سهم از کل تسهیلات پرداخت شده قرض الحسنه ازدواج در طرح ضربتی سال گذشته بانک مرکزی، مورد تقدیر رییس کل وقت بانک مرکزی قرار گرفت.

لازم به ذکر است، به هر یک از متقاضیان صرفا یک مرتبه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تعلق می گیرد و متقاضیان به مدت دو سال (24 ماه) از تاریخ عقد، می توانند برای دریافت تسهیلات مذکور اقدام کنند.