به گزارش اکونا پرس،

علیرضا آئینی تصریح کرد: از کل تسهیلات پرداختی بانک سپه در استان کردستان طی هشت‌ماهه نخست سال جاری 986 میلیارد ریال آن به بخش بازرگانی و خدمات، 705 میلیارد ریال به بخش مسکن و هزار و 200 میلیارد ریال آن به بخش‌های، معدن و صنعت کشاورزی اختصاص‌یافته است.

افزایش 28 درصدی منابع بانک سپه در استان کردستان

مدیر شعب استان کردستان به اعتماد بالای مردم استان کردستان به نخستین بانک ایرانی اشاره کرد و افزود: منابع بانک سپه در این استان از مبلغ 4 هزار و 667 میلیارد ریال در پایان آبان سال گذشته به بیش از 5 هزار و 900 میلیارد ریال در آبان ماه سال جاری رسید.

وی ضمن اشاره به انضباط مالی حاکم در بانک سپه گفت: منابع بانک سپه در استان کردستان با رعایت مقررات بانک مرکزی به‌ویژه درزمینهٔ نرخ پرداخت سود به انواع سپرده‌ها در 8 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 28 درصد رشد داشته است.

رشد 37 درصدی سپرده‌های ارزان‌قیمت

آئینی خاطرنشان کرد: سپرده‌های ارزان‌قیمت بانک سپه در استان کردستان طی هشت‌ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 37 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: برای کمک به تحقق برنامه‌های دولت درزمینهٔ حمایت از تولید داخل و کمک به افزایش قدرت خرید اقشار کم‌درآمد در استان کردستان بانک سپه 85 میلیارد ریال کارت اعتباری صادر کرده است.

پرداخت 202 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج

وی با اشاره به عملکرد مطلوب بانک سپه در اجرای طرح ضربتی تسهیلات ازدواج، افزود: این بانک هزار و 316 فقره تسهیلات ازدواج از ابتدای سال تا پایان آبان ماه سال جاری به مبلغ 202 میلیارد ریال در استان کردستان پرداخت کرده است.

اعطای 120 میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط

مدیر شعب منطقه کردستان خاطرنشان کرد: بانک سپه برای کمک به تولید و اشتغال در استان، از طرح‌های مولد بخش‌های مختلف اقتصادی حمایت و 120 میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط پرداخت کرده است.

کمک به اقشار آسیب‌پذیر استان

مدیر شعب منطقه کردستان درزمینهٔ پرداخت تسهیلات به اقشار آسیب‌پذیر استان گفت: میزان تسهیلات پرداختی بانک سپه به اقشار آسیب‌پذیر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در استان کردستان در هشت‌ماهه سال جاری 53 میلیارد ریال بوده و به سبب این عملکرد مطلوب مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان از بانک سپه قدردانی کرد.

کمک به بهسازی و نوسازی مسکن روستایی

مدیر شعب منطقه کردستان اظهار داشت: در سال جاری 32 مسکن روستایی با تسهیلات 250 میلیون ریالی بانک سپه در استان کردستان بهسازی و نوسازی شد و این رقم تا پایان سال به 218 مسکن به مبلغ 55 میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

آئینی یادآور شد: بانک سپه در هشت‌ماهه ابتدای سال جاری مبلغ 60 میلیارد ریال به بخش مسکن خانواده شهدا و ایثارگران اختصاص داده است.

بهبود وضعیت نانوایی‌های استان به مدد بانک سپه

مدیر شعب منطقه کردستان خاطرنشان کرد: بانک سپه برای کمک به بهبود کیفیت تولید نان در استان کردستان 10 میلیارد ریال تسهیلات برای بهسازی و نوسازی نانوایی‌های استان اختصاص داده است.

وی افزود: بانک سپه با همکاری شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران سامانه خرید آرد را راه‌اندازی و به ساماندهی فروش این محصول استراتژیک کمک کرده است.

بانک سپه حامی صنعت گردشگری

مدیر شعب منطقه کردستان از مشارکت بانک سپه در ساخت سه هتل 5 و 3 ستاره در شهرستان‌های سنندج، سقز و بانه و مجتمع تفریحی family land در سنندج، تجهیز کارخانه آرد شفق دیواندره و همچنین راه‌اندازی مجتمع تولیدی قارچ کشت اورامان سبز شهرستان مریوان خبر داد و گفت: هریک از این پروژه‌ها نقش مهمی در اشتغال استان ایفا می‌کنند.

در افزایش دستگاه‌های خودپرداز اولین بانک استان هستیم

آئینی به توسعه دستگاه‌های عابر بانک سپه در استان کردستان در سال جاری اشاره کرد و افزود: در راستای توسعه بانکداری الکترونیک تعداد دستگاه‌های خودپرداز بانک سپه در استان کردستان به 134 دستگاه افزایش پیداکرده و با این تعداد دستگاه عابر بانک رتبه اول را در رشد این دستگاه‌ها در استان به خود اختصاص داده‌ایم.

رشد 110 درصدی تراکنش‌های الکترونیکی بانک سپه استان کردستان

آئینی اظهار داشت: تراکنش‌های مالی حساب‌های متمرکز بانک سپه استان کردستان در درگاه‌های غیرحضوری در پایان آبان ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال گذشته 110 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی افزود: برای افزایش رضایت‌مندی مشتریان و ارباب‌رجوع، تمامی شعب بانک سپه در تمامی شهرهای استان کردستان با تکیه‌بر سابقه و تجربه خود در حوزه فعالیت‌های ریالی و ارزی آماده ارائه کلیه خدمات به‌تمامی شهروندان، واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی در استان هستند.