به گزارش اکونا پرس،

در این مراسم که باحضور معاونین وزارت ورزش و جوانان ، مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و جمعی از نمایندگان مجلس در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، از طریق ویدئو کنفرانس از این طرح ها در دو حوزه دامپروری و پوشاک رونمایی شد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت در این مراسم گفت: در حوزه اشتغال اعتقاد ما در این است که با تزریق پول، کار ایجاد نمی شود بلکه برای این مهم باید ساختاری مناسب تعریف و طراحی شود‌. ما نیز پیرو منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید داخلی و ایجاد اشتغال خرد را در دستور کار قرار داده ایم.

محمدحسین حسین زاده بابیان اینکه اعتقاد داریم بانک به تنهایی در حوزه اشتغال کارساز نخواهد بود، افزود: در همین راستا ساختاری به نام شبکه توسعه اجتماعی رسالت طراحی شد.

وی انجمن حامیان فرهنگ قرض الحسنه و کارآفرینی اجتماعی، گروه توسعه کارآفرینی ثمین، دانشگاه رسالت، بازار اعضا، شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت و بانک قرض الحسنه رسالت را سازمان های راهبری این شبکه عنوان کرد و یادآور شد: امورفرهنگی و ساختارسازی این شبکه برعهده انحمن حامیان فرهنگ قرض الحسنه و کارآفرینی اجتماعی است.

حسین زاده، شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت را متولی اعتمادسازی و سوادمالی شبکه عنوان کرد و گفت: مدیریت زنجیره ارزش از تعریف وطراحی محصول تا فروش و خدمات پس از فروش نیز برعهده گروه توسعه کارآفرینی ثمین است.

راهبرشبکه توسعه اجتماعی رسالت بااشاره به بُعد بازاز در شبکه افزود: پلتفرومی به نام بازار اعضا در این شبکه طراحی شده که کار بازار فروش محصولات تولید شده را ساده تر می کند.

حسین زاده همچنین تامین مالی خرد و مدیریت دانش را نقش بانک قرض الحسنه رسالت و دانشگاه رسالت در شبکه عنوان کرد.

وی در ادامه بابیان اینکه در شبکه سازمان هی به عنوان سازمان حامی نقش دارند، گفت: وزارت ورزش و جوانان ازجمله بزرگترین سازمان های حامی این شبکه به شمار می رود.

وی در ادامه بااشاره به فعالیت ۸۳۰۰کانون همیاری اجتماعی در شبکه توسعه اجتماعی رسالت افزود: میانگین اعضای این کانون ها ۳۳۶نفر است.

حسین زاده تولید در شهرهای کوچک و روستاها و مصرف در شهرهای بزرگ را از جمله اهداف شبکه عنوان کرد وافزود: از سال گذشته تاکنون سه هزار هسته کاروزندگی در شبکه توسعه اجتماعی رسالت شکل گرفته که از این تعداد ۵۵۰ هسته محصول همکاری مشترک شبکه و وزارت ورزش و جوانان است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت یادآور شد: تاکنون برای ۸۰۰نفر شغل ایجاد شده و برای ۲۰۰نفر دیگر نیز تا ماه آینده اشتغالزایی خواهد شد.

در پایان مراسم، به طور نمادین از طرح های اشتغالزایی بانک قرض الحسنه رسالت رونمایی شد.