به گزارش اکونا پرس،

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، ابوالفضل رواقی مدیر موزه بانک ملی ایران در مراسم افتتاح این نمایشگاه که با حضور سفیران، دیپلمات ها و نمایندگان سفارتخانه های کشورهای کرواسی، آفریقای جنوبی، انگلیس، اردن، بلاروس، مالی، بنین و نمایندگان سازمان اکو و صندوق جمعیت ملل متحد، شاهباز عضو هیات مدیره بانک ملی ایران و مدیران و کارشناسان موزه ها برگزار شد، با اشاره به روابط خوب میان کشورهای ایران و الجزایر گفت: موزه ها در جهت توسعه فرهنگ و دیپلماسی کشورها حرکت می کنند و بانک ملی ایران با 91 سال قدمت و عظمت با تمام شئونات مردم ایران ارتباط داشته و این مهم را با تاسیس موزه به نمایش گذاشته است. از سویی اسکناس ها مهم ترین سفیران فرهنگ هر کشوری هستند و بانک ملی ایران با چاپ اسکناس در این بخش پرچمدار بوده است.
محمدحسن طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این مراسم با بیان اینکه موزه ها نماد فرهنگ جامعه هستند، گفت: 650 موزه فعال در کشور وجود دارد که بیش از 270 موزه مربوط به سایر دستگاه ها مانند بانک ملی ایران است که نشان از نقش و اثرگذاری مهم این بانک در ترویج تاریخ و فرهنگ کشور دارد. 
سفیر الجزایر در تهران نیز با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد پل ارتباطی و آشنایی مردم و دولت دو کشور است، گفت: مایه مباهات است که این نمایشگاه مشترک را با همکاری این نهاد مالی ریشه دار برگزار کرده ایم.
عبدالمنعم احریز با بیان اینکه گرچه ابزار و شیوه دولت ها برای ایجاد سیاست خارجی، دیپلماسی است اما برگزاری نمایشگاه های مشترک نیز قابلیت های موثری دارند، تصریح کرد: ایران همواره یکی از حامیان جهان پهناور اسلامی و شایسته افتخار است. در مقابل ما هم از برادران ایرانی اهتمام ویژه ای دیده ایم و این نمایشگاه گامی دیگر در راستای اقدامات دو طرفه ما خواهد بود.
گفتنی است، در نمایشگاه مشترک موزه بانک ملی ایران، سفارت و بانک مرکزی الجزایر علاوه بر اسکناس های بانک مرکزی الجزایر، آثار هنری دوره معاصر این کشور از قبیل تابلوهای نقاشی، تابلوهای مینیاتور، صنایع دستی و پوشاک این کشور نیز در معرض بازدید عموم قرار خواهد گرفت. 
این نمایشگاه از نهم اردیبهشت ماه به مدت سه روز در محل موزه بانک ملی ایران واقع در خیابان فردوسی بالاتر از خیابان سرهنگ سخایی برپاست و علاقه مندان می توانند از ساعت ۱۳ تا ۱۷ از آن بازدید کنند.