به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، محمدرضا حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت مطالبات معوق بانک ملی، اظهار کرد: مطالبات معوق بانک ملی در سه سال گذشته روند نزولی داشته و NPL بانک وضعیت مطلوب‌تری دارد. در واقع مانده مطالبات معوق بانک نسبت به کل مانده تسهیلات داده شده در بانک ملی وضعیت مناسبی دارد.

وی افزود: استاندارد NPL در دنیا زیر پنج درصد است و هرچقدر به صفر نزدیک‌تر شود، بهتر است. این رقم در سال ۱۳۹۶ برای بانک ملی ۷.۳ درصد بود و در سال گذشته به ۶.۳ درصد رسید.

مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان اینکه عملکرد بسیار خوبی در وصول مطالبات معوق داشتیم، ادامه داد: دلیل اصلی این موضوع، پیگیری مستمر بانک با استفاده از کمیته‌های استانی و شهرستان‌هاست؛ به طوری که بخشی از این کار به شهرستان‌ها تفویض اختیار شده و فقط موارد خاص در تهران بررسی می‌شود. این روند باعث شده که وصول مطالبات در بانک ملی بالا باشد.

حسین‌زاده این بانک را یکی از منضبط‌ترین بانک‌های کشور در سال‌های گذشته دانست و یادآور شد: در دو سال گذشته نه تنها اضافه برداشت از بانک مرکزی نداشته‌ایم، بلکه در بازار بین بانکی نیز به تعدادی از بانک‌ها کمک کردیم و می‌کنیم.

رمزارز پیمان به زودی اجرایی می‌شود

وی درباره ارز دیجیتال پیمان که از سوی بانک‌های ملی، ملت، پارسیان، پاسارگاد و با همکاری یک شرکت بخش خصوصی تولید شده، اظهار کرد: کارهای مقدماتی این رمزارز تا حدودی انجام شده و در مرحله شروع به کار است و به زودی اجرایی می‌شود.

حسین‌زاده با بیان اینکه این ارز دیجیتال در ابتدا در زمینه معاملات املاک کار خود را آغاز خواهد کرد، گفت: این ارز دیجیتال به تدریج همه موضوعات را دربر می‌گیرد و پایه آن نیز، طلاست.