به گزارش اکونا پرس،
به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  " سلیمان پاک سرشت " امروزشنبه پنجم مرداد ، در آئین تجلیل از مهارت آموزان نیروهای مسلح که با حضور " محمد شریعتمداری " وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  به مناسبت هفته ملی مهارت در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با اشاره به افزایش پنج برابری تعداد سربازان در حوزه مهارت‌های فنی و حرفه ای طی دو سال گذشته گفت: در سال‌های ۹۶ و ۹۷ بیش از ۲۰۰ هزار سرباز آموزش مهارتی کسب کرده اند.
وی گفت : پیام مهارت آموزی به عنوان یک پیام ملی در جای جای کشور شنیده شده و ما به این پیام مقامات عالی و رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه در حوزه رونق تولید و تولید ثروت هر فعالیتی انجام شود، کمتر از اقتدار ملی و ثروت اقتصادی نیست، لبیک گفتیم.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کاملاً روشن و واضح است موضوع مهارت آموزی سربازان به عنوان یک پروژه ملی در کشور تعریف شده، ادامه داد: این اقدام میسر نمی‌شد مگر با همکاری دستگاه‌ها و خوشبختانه قرارگاه مرکز مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح فراتر از آنچه که انتظار بود در حوزه مهارت آموزی سربازان حمایت کردند و وارد عمل شدند.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه مهارت آموزی سربازان به یک مفهومی برای توانمندسازی و مهارت آموزی این گروه از جامعه تبدیل شده، افزود: برنامه مهارت آموزی نیروهای مسلح را با دو هدف عمده افزایش بهره وری کارکنان وظیفه و همچنین اشتغال پذیری سربازان آغاز کردیم تا پس از دوران خدمت، توانایی برخورداری از فرصت‌های اشتغال را به تبع برخورداری از مهارت‌های فنی ضمن خدمت داشته باشند.
پاک سرشت با اشاره به اینکه سربازان، فارغ التحصیلان دانشگاهی، کارجویان، روستاییان، دانشجویان، زنان در معرض آسیب‌های اجتماعی و … از مهمترین گروه‌های هدف سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای مهارت آموزی هستند، گفت: سربازان بدون شک یکی از مهمترین گروه‌های هدف در امر مهارت آموزی هستند، چرا که به لحاظ توان جسمی و همچنین دوران خدمت سربازی بهترین فرصت برای کسب مهارت برای سربازان فراهم است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: از طرف دیگر مشوق‌های خوبی از سوی نیروهای مسلح ایجاد شده تا انگیزه سربازان برای افزایش سطح مهارت آموزی بیشتر شود.
وی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از دهه هفتاد آموزش سربازان را در دستور کار خود قرار داد، گفت: از همان زمان سالانه ۲۵ هزار سرباز آموزش دیده اند اما با توجه به تکالیف اسناد بالادستی، از سال ۹۶ تعداد سربازان پنج برابر شد به طوری که در سال‌های ۹۶ و ۹۷ بیش از ۲۰۰ هزار سرباز آموزش‌های مهارتی کسب کردند.
پاک سرشت با اشاره به اینکه باید تدابیری برای اثربخشی آموزش سربازان اندیشیده شود، گفت: با توجه به فضای اقتصادی حاکم بر کشور و نیاز مبرم به اشتغال، علاوه بر شنیده شدن پیام مهارت در کشور، امروز مفتخریم که نتایج طرح مهارت آموزی سربازان اثربخش بوده و در آینده نیز این پیام بیش از پیش شنیده خواهد شد.