به گزارش اکونا پرس،

محمود شکسته بند، درخصوص اقدامات انجام شده برای راه‌اندازی بازار متشکل ارزی اظهارداشت: بیش از ۱۰۰ صراف حساب‌ باز کرده‌اند و در حال تکمیل پرونده هستند و بازار متشکل ارزی هم با همین تعداد فعالیت را آغاز می‌کند زیرا تکمیل پرونده هر صراف فرایندی زمان‌بر است.

هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ صراف در حال تکمیل پرونده هستند و بازار متشکل ارزی تا عید سعید قربان با همین تعداد صراف شروع به کار خواهد کرد.

مدیرعامل بازار متشکل ارزی در پاسخ به این سوال که بنابراین بازار با ۱۰۰ صراف آغاز به کار می‌کند، گفت: فعلا بله اما هر روز بر تعداد صراف‌های عضو بازار افزود می‌شود و این احتمال وجود دارد که بیش از ۱۰۰ صراف، مثلا ۱۲۰ صراف، تا روز بازگشایی بازار عضو بازار شده باشند.

شکسته بند درباره سایت بازار متشکل ارزی و اینکه آیا اطلاعات بازار برای افراد خارج از بازار هم به صورت لحظه‌ای ارائه می‌شود، گفت: خیر برای افراد حقیقی و حقوقی خارج از بازار اطلاعات لحظه‌ای بازار متشکل ارزی ارائه نمی‌شود اما اطلاعات عمومی بازار در سایت ice.ir که در حال راه‌اندازی است، منتشر می‌شود. اما در سایت دیگری اطلاعات جزئی‌تری به اعضا ارائه می‌شود.

وی ساعت کاری بازار متشکل ارزی را از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۳ و نیم بعد ازظهر عنوان و تاکید کرد: این ساعت کاری قابل تغییر است.

مدیرعامل بازار متشکل ارزی در پاسخ به این سوال که سقف معاملات و نوسانات نرخ ارز در هر روز مشخص شده است، گفت: جزئیاتی از این دست در دستورالعمل‌های مربوط به معاملات تدوین شده است که جزئیات آن پس از تصویب نهایی دستورالعمل تا یکی دو روز آینده، اعلام خواهد شد. هدف از راه‌اندازی بازار متشکل ارزی افزایش شفافیت و ثبات بازار، کشف نرخ، امنیت در انجام و تسویه معاملات است.