به گزارش اکونا پرس،
ابتدا بانک در گام اول با انتشار صورت های مالی 3 ماهه‌ی خود خبر از تحولات درونی خوبی داد.

این بانک با رشد قابل توجه 56 درصدی درآمدی توانست جهش سنگین 49 درصدی سود خالص را به نسبت 3 ماهه‌ی سال قبل رقم بزند که این امر نشان می‌دهد روند سودسازی شرکت در مسیر رشد خوبی و با سرعت رشد قابل توجهی قرار گرفته است.

بررسی جزئی درآمدی بانک نشان می‌دهد تمامی سرفصل های این بانک صعودی بوده و در تمامی زمینه‌ها چه درآمد‌های مشاع و چه غیرمشاع شاهد رشد دو رقمی این درآمد‌ها هستیم.

 

n-2-962d6b4afa.jpg

n-3-34d6b0b1f2.jpg

 

اما بانک با انتشار تراز عملیاتی تیرماه سرعت بیشتری به روند رو به رشد خود داده و همین امر سبب شد تا بازار هم توجه بیشتری به سهام بانک پاسارگاد نشان داده و شاهد برگشت مجدد قیمت سهام بانک پاسارگاد به سطوح بالای 180 تومان باشیم.

بانک در تیرماه 230 میلیارد تومان تراز مثبت داشته است که نشان می‌دهد عملکرد 4 ماهه‌ی اول سال و تراز عملیاتی آن با رشد بهتری همراه شده است.

جمع تراز مثبت 4 ماهه‌ی سال 98 بانک به 837 میلیارد تومان رسیده است در حالی که تراز 4 ماهه‌ی سال قبل تنها 490 میلیارد تومان بوده است. به عبارتی تراز عملیاتی بانک در 4 ماهه‌ی امسال رشد قابل توجه 71 درصدی داشته است.

این امر نشان می‌دهد عملیات بانک متحول شده و امسال درآمدهای مشاع بسیار خوبی در بانک محقق می‌شود.

از سوی دیگر در صورت‌های مالی 3 ماهه‌ی درآمد‌های غیرمشاع هم 69 درصد رشد داشته است، پس جمع درآمدهای مشاع و غیرمشاع بانک امسال با رشد سنگینی همراه خواهد شد.

این امر در سود خالص خود را نشان و در گزارشات آتی به خصوص پایان سال 98 می‌توان انتظار تحقق سود قابل توجهی را از این سهم بانکی را داشت، سودی که سبب تحول قیمت سهام شرکت و رشد قیمت سهام بانک پاسارگاد به سطوح ارزش ذاتی خواهد شد.