به گزارش اکونا پرس،

به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، دکتر حسین مهری رییس هیأت مدیره و مدیرعامل این بانک که روز چهارشنبه به استان قزوین سفر کرده است، در جلسه ستاد تسهیل این استان که با حضور استاندار و مسؤلان مرتبط با بخش تولید تشکیل شده است ضمن بیان مطلب فوق افزود: سرپرستی بانک صنعت و معدن در استان قزوین 15هزار میلیارد ریال تسهیلات به 22 طرح صنعتی از ابتدای سال 92 تا پایان سال 97 پرداخت کرده است که از این تعداد طرح ، 16 طرح به‌صورت کامل به مرحله بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز در حال تکمیل است. 
مهری در ادامه اعلام داشت: با عنایت به نامگذاری امسال به سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری بانک صنعت و معدن برای تحقق این شعار سلسله اقداماتی همچون اولویت در پرداخت تسهیلات سرمایه درگردش برای افزایش تولید در واحدهای تولیدی، تکمیل طرح های نیمه تمام و رفع طرح های مشکل دار انجام داده است.
وی افزود : همچنین تامین مالی طرح های صنعتی را در اولویت قرار داده ایم تا رونق تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی را شاهد باشیم.
مدیرعامل این بانک تصریح کرد : خوشبختانه سرپرستی بانک صنعت و معدن استان قزوین در پرداخت تسهیلات رونق تولید رتبه سوم کشور را داشته و امیدواریم در سال جاری با افزایش اختیارات آن به این موضوع عنایت ویژه ای داشته باشند.
دکتر مهری در بازدید از طرحهای تامین مالی توسط این بانک تاکید کرد: به منظور آشنایی با مشکلات واحدهای تولیدی و تسریع در رفع آن ، بازدید میدانی از صنایع جزیی از برنامه های مسئولان این بانک است که به صورت مستمر صورت می گیرد.
عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین نیز اقدامات بانک صنعت و معدن در تأمین مالی پروژه های استان را مثبت ارزیابی کرده و گفت: بانک صنعت و معدن با استفاده از ظرفیت ها و توان کارشناسی که دارد می تواند در تحقق شعار سال بسیار موفق و کارا عمل کند.
وی افزود: برای حل مشکلات فعالان تولیدی باید با حمایت نهادهای مالی به خصوص بانک های تخصصی در حوزه تولید و صنعت، برنامه ریزی های لازم صورت گیرد تا موانع پیش روی آنها بررسی و برطرف شود.
وی همچنین از واحدهای تولیدی استان درخواست کرد با توجه به استفاده از تسهیلات و منابع بانک صنعت و معدن تمرکز وجوه خود را در این بانک افزایش دهند.
رییس هیأت مدیره بانک صنعت و معدن همچنین از شرکت های دست رنج بافت، شرکت سوخت آما، شیشه مینا و شرکت شوفاژ کار بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه فعالیت و نقطه نظرات آنان قرار گرفت.
بازدید از شرکتهای پایا پلیمر پلاستیک، فولاد آذرتاک خرمدشت و شرکت رزیتان و همچنین دیدار با کارکنان شعب استان در ادامه سفر آقای مهری خواهد بود که اخبار آن متعاقبا اعلام خواهد شد .