به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، بر این مبنا، نشریه بین‌المللی بنکر رشد دارایی های موسسات کاملا اسلامی و موسسات با باجه های اسلامی را مورد بررسی قرار داده است که بر اساس آن بانک قرض الحسنه مهرایران به عنوان بانک کاملا اسلامی با ۶۱.۱ درصد رشد و ۳ هزار و ۸۷۸ میلیون دلار دارایی منطبق بر شریعت، در رتبه اول بانک های ایران و رتبه برتر موسسات کاملا اسلامی دنیا قرار گرفت.
بانک قرض الحسنه مهر ایران با هدف جذب و تخصیص منابع قرض الحسنه با سرمایه اولیه ۱۵ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۸۶ تاسیس شد و در حال حاضر ۵۳۰ شعبه این بانک در سراسر کشور مشغول اعطای تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان واقعی جامعه می باشد.
این بانک از بدو تاسیس تا کنون بالغ بر ۵ میلیون و ۱۴۲ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۴۱۲ هزار و ۸۱۵ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت کرده است که نزدیک به ۲ میلیون فقره این تسهیلات به اعتبار ۱۸۹ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۷ و پنج ماه نخست سال ۱۳۹۸ پرداخت شده است.
نسبت مطالبات به مصارف بانک قرض الحسنه مهرایران در طول مدت فعالیت آن حدود یک درصد است و مانده منابع آن با اعتماد و استقبال مردم از خدمات و طرح های تسهیلاتی متنوع بانک بالغ بر ۲۱۴ هزار و ۳۶۲ میلیارد ریال است.
با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر جامعه، این بانک در سال ۹۶ از ۸۲ درصد و در سال ۹۷ از ۵۵ درصد رشد منابع قرض الحسنه بهره مند شده است و منابع بانک در ۵ ماه نخست سال جاری نیز بالغ بر ۲۶ درصد رشد داشته است.