به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا،محمد حسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن ضمن گرامیداشت هفته دولت با اشاره به اقدامات گسترده این بانک در حوزه پرداخت تسهیلات حمایتی به محلات هدف در محدوده بافت های فرسوده شهری  گفت: بانک مسکن با توجه به رسالت و ماموریت خود در راستای توسعه برنامه های دولت در حوزه مسکن و با ایجاد رونق در تولید مسکن و تحرک بخشی در این بخش، به منظور تقویت جریان نوسازی و بهسازی محدوده های قدیمی شهرها، به صورت متمرکز به متقاضیان تسهیلات پرداخت کرده است.

وی به آمار عملکرد 16 ماهه بانک مسکن در این حوزه اشاره کرد و افزود: مطابق با گزارش عملکرد بانک در حوزه پرداخت تسهیلات حمایتی از بافت فرسوده، طی 16 ماه از ابتدای سال 97 تا پایان تیرماه سال جاری، 11 هزار و 318 فقره تسهیلات بافت فرسوده در دو حوزه مشارکت مدنی(ساخت) و خرید به متقاضیان سراسر کشور پرداخت شده است.

به گفته وی ارزش ریالی تسهیلات پرداخت شده به بافت فرسوده شهری طی این بازه زمانی رقمی معادل یک هزار و 66 میلیارد و 972 میلیون و 943 هزار تومان بوده است.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن به کارنامه عملکرد بانک مسکن طی یکسال گذشته در بافت فرسوده اشاره و تصریح کرد: در 12 ماهه سال 97، بانک مسکن تعداد 2 هزار و 551 فقره تسهیلات مشارکت مدنی به ارزش 501 میلیارد و 730 میلیون و 300 هزار تومان و 3 هزار و 967 فقره تسهیلات خرید به ارزش 255 میلیارد و 58 میلیون و 300 هزار تومان به متقاضیان اعطا کرده است. به طوریکه مجموع تسهیلات پرداختی طی یکسال گذشته به بافت فرسوده شهری 6 هزار و 518 فقره به ارزش 756 میلیارد و 788 میلیون و 500 هزار تومان بوده است.

وی ادامه داد: نکته مهم در خصوص کارنامه بانک مسکن در حوزه پرداخت تسهیلات حمایتی به بافت فرسوده آن است که آمار پرداخت این نوع از تسهیلات نشان می دهد روند پرداخت تسهیلات طی شش ماهه دوم 97 نسبت به شش ماهه ابتدایی سال گذشته سرعت و شتاب بیشتری پیدا کرده است. به طوری که مطابق با آمار حجم تسهیلات پرداختی در نیمه نخست سال گذشته معادل یک هزار و 586

فقره و در نیمه دوم سال 97، 4 هزار و 932 فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد که نشان از افزایش قابل توجه روند پرداخت تسهیلات به این حوزه شده است.

وی در عین حال با اشاره به عملکرد چهار ماهه نخست امسال در حوزه بافت فرسوده و بازآفرینی شهری گفت: از ابتدای سال جاری نیز بانک مسکن با توجه به اولویت تامین مالی در این بخش مجموعا در دو بخش خرید و ساخت، 4 هزار و 800 فقره تسهیلات به ارزش 310 میلیارد و 184 میلیون و 412 هزار تومان اعطا کرده است.

علمداری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، بانک مسکن بالغ بر 3 هزار و 400 فقره تسهیلات خرید به متقاضیان محدوده بافت فرسوده اعطا کرده است تا به این ترتیب بتواند از متقاضیان خرید مسکن در هسته فرسوده شهرها حمایت ویژه کند.

وی در پایان تاکید کرد بانک مسکن در راستای حمایت از عرضه مسکن و توانمندسازی اقشار مختلف جامعه و تقویت توان مالی نتقاضیان در بافت فرسوده شهری با تمام قوا  آماده پرداخت تسهیلات به متقاضیان محلات هدف است.