به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازروابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان، فنودی با بیان این مطلب افزود: در این راستا به این گونه استان ها اجازه داده شده است که نسبت به تعادل منابع و مصارف، در پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی و زیربخش های مرتبط با آن از قبیل صنایع غذایی تبدیلی و تکمیلی وضعیت ویژه ای داشته باشند. وی همچنین بر اهمیت استمرار پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی این استان تأکید کرد.

فنودی در ادامه اظهار داشت: فراهم آوردن امکانات اعتباری برای زندگی بهتر با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته و محروم کشور، اجرای برنامه های حمایتی توان افزایی زنان سرپرست خانوار، ایفای مسئولیت های اجتماعی، حمایت همه جانبه از طرح های توسعه اشتغال روستائیان و عشایر مناطق محروم و مرزی، گسترش زنجیره های تولید و ایجاد اشتغال، اجرای طرح های تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی به منظور افزایش بهره وری و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، حمایت از اجرای طرح های  استحلال و انتقال آب با لوله و احداث کانال های مدرن آبیاری، اصلاح، جایگزینی و نوسازی باغات فرسوده، حمایت از طرح های تولید گلخانه، ماهی در دریا، مکانیزاسیون کشاورزی، حمایت از ایجاد شبکه های حمل و نقل و نگهداری محصولات کشاورزی و دامی به منظور استانداردسازی، بسته بندی و ... از جمله اهداف و سیاست های راهبردی عملیاتی توسعه پایدار اقتصادی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور به شمار می آید.

وی تأکید کرد: از جمله مزیت های استان سیستان و بلوچستان دسترسی به دریا و امکان تولید پروتئین دریایی در قالب طرح های پرورش ماهی و میگو و نیز طرح های فرآوری ماهی و تکمیل زنجیره ارزش پروتئین دریایی است و بانک کشاورزی علاوه بر حمایت مالی و کارشناسی در مرحله احداث این گونه طرح ها خود را نسبت به حمایت همه جانبه از کارآفرینان بخش کشاورزی، پس از راه اندازی واحد های تولیدی نیز متعهد می داند.

عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی درباره بیمه کشاورزی خاطرنشان کرد: بیمه کشاورزی نقطه اتکا و اطمینان برای کشاورزان و دامداران و صنایع وابسته به بخش کشاورزی است و نیز در توسعه کشاورزی نقش به سزائی دارد. این در حالی است که اثرات اجتماعی و اقتصادی بیمه کشاورزی شامل افزایش اعتماد کشاورزان، کمک به امنیت غذایی و تقسیم ریسک در بین تمام سطوح بخش تولید است.

وی در ادامه با اشاره به پرداخت غرامت به پرورش دهندگان میگوخسارت دیده در شعب این استان افزود: هیچگونه خسارت ثبت شده ای در این بخش در صف انتظار وجود ندارد و به تمامی در خواست های سال های گذشته پاسخ داده شده و درخواست های سال جاری نیز در دست پیگیری هستند.

فنودی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: ایفای مسئولیت های اجتماعی که فراسوی منافع مستقیم اقتصادی یا فنی بانک و حامل ارزش های پایدار بوده و در آن محدوده گسترده تری از ارزش های انسانی مدنظر است ، با هدف التیام دردهای جامعه و تحقق توسعه پایدار در سطح سازمان و کشور برنامه ریزی و اجرا می شوند و در این راستا هزینه کرد اعتبار 5درصد و  2درصد اعتبار حساب های قرض الحسنه به عنوان سهم هزینه های آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و ... در مناطق محروم و غیر برخوردار کشور در دستور کار بانک قرار دارد و گواه بر این ادعاست که مسئولیت اجتماعی بانک کشاورزی همسو با رسالت آن است.

در ادامه این همایش، مهندس جلالیان مدیراموراعتبارات و بامکداری شرکتی، مهندس برزوئی رییس اداره کل وصول مطالبات و اجرا، مهندس قزلباش مدیر استان سیستان و بلوچستان و تنی چند از رؤسای شعب استان سخنانی را ایراد کردند.