به گزارش اکونا پرس،

حجت اله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در جلسه‌ای که بر اساس ارتباط ویدئو کنفرانس با مدیران شعب استان‌ها تشکیل‌شده بود گفت: بانک توسعه تعاون جهت نیل به اهداف کیفی و کمی برگرفته از تکالیف توسعه‌ای نیاز به‌دقت و چابکی فراوان در فرآیندهای عملیات بانکداری دارد که بر این اساس نیاز است شبکه شعب با حداکثر کارآمدی و بهره‌وری هدایت گردند.

وی افزود: عملکرد مناسب بانک توسعه تعاون در طرح‌های ملی و تکالیف دولتی باعث ارتقای جایگاه این بانک در میان مسئولین دولتی و دستگاه‌های بالادستی گردیده است و تجربه عملی و نظری این بانک در اجرای طرح‌ها به‌گونه‌ای بوده است که نظرات بانک نه‌فقط در سطح عملیاتی، بلکه در سطح سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی توسعه‌ای مورد لحاظ قرار می‌گیرد.

مهدیان جایگاه طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری را در صدر برنامه‌های جاری بانک تلقی نمود و مجموعه بانک توسعه تعاون را به ادامه اجرای مناسب این طرح ملی فراخواند. وی در این رابطه افزود: رویکرد بانک در طرح‌های اشتغال‌زایی و تأمین مالی بنگاه‌های خرد و متوسط بر مبنای تسهیل‌یافته می‌باشد و ضمن رعایت اهلیت متقاضیان تسهیلات، حداکثر همکاری و راهنمایی لحاظ می‌گردد، به‌صورتی که تاکنون مبلغ 1600 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی پرداخت گردیده و طبق هدف‌گذاری، رقم پرداختی بانک در این طرح به مبلغ 2500 میلیارد تومان می‌باشد.

در این جلسه سید باقر فتاحی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون خطاب به مدیران شعب استان‌ها گفت: مهم‌ترین مأموریت بانک توسعه تعاون انجام عملیات تجهیز و تخصیص منابع به کارآمدترین شکل می‌باشد و تکالیف توسعه‌ای و دولتی بانک باید به‌صورت کامل و صددرصدی انجام شود.

گفتنی است در این جلسه مدیران شعب استان‌ها بابیان نقطه نظرات خود در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، بند الف تبصره 18 و بند ب تبصره 16، شناور شدن تسهیلات و نیز صدور ضمانت‌نامه‌ها و پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان مطرح نمودند که در این زمینه البرزی مدیر امور اعتباری به ابهامات مدیران شعب استان‌ها پاسخ نمود.

5862fd24-f84d-44c0-8a97-44e7b396a46c