به گزارش اکونا پرس،

حجت اله مهدیان، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون که ظهر امروز به‌اتفاق محمد کبیری، معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سید باقر فتاحی ،عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در نشستی تخصصی با تعدادی از شرکت‌های تعاونی استان زنجان حضور یافته بود ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: بانک توسعه تعاون در سال گذشته بیش از 95 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت‌نموده است که بیش از هفتاد درصد آن در بخش تعاون پرداخت‌شده است. وی در این رابطه افزود: امسال نیز پرداخت 130 هزار میلیارد ریال تسهیلات هدف‌گذاری گردیده که بالغ‌بر هفتاد درصد به تعاون گران تعلق دارد.

مهدیان خاطرنشان کرد: تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون استان زنجان در سال گذشته 685 میلیارد ریال بوده و امسال هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات در استان رقم 1400 میلیارد ریال می‌باشد. وی همچنین افزود بانک توسعه تعاون در طرح اشتعال پایدار روستایی بیش از 16 هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ‌های ترجیحی پرداخت‌نموده است و با احتساب گام بعدی، میزان پرداخت تسهیلات بانک در این طرح به رقم 25 هزار میلیارد ریال بالغ خواهد گردید.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون از طرح رونق تعاون به‌عنوان جدیدترین محصول قابل‌ارائه از سوی بانک به تعاون گران یاد نمود که در قالب سه بسته ویژه تعاونی‌های تولیدی، تعاونی‌های توزیعی و اتحادیه‌های تعاونی قابل پرداخت است که تعاون گران می‌توانند از طریق تعامل با بانک از تسهیلات با سود 12 تا 17 درصدی و دوره بازپرداخت حداکثر پنج سال بهره‌مند گردند.

در این جلسه شرکت‌های تعاونی نقطه نظرات و مسائل حوزه‌های تخصصی تعاون را با معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون مطرح نمودند و برای پیشبرد مسائل و توسعه همکاری‌ها تصمیمات مرتبط ارائه گردید.