به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بانک اقتصادنوین؛ در آیین افتتاح این مدرسه که با حضور محمدعلی ایزدی رئیس هیئت ‌مدیره بانک، جمعی از مقامات و مسئولان استانی و معلمان و دانش‌آموزان مدرسه برگزار شد، علیرضا بلگوری، مدیرعامل بانک ضمن تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید، به رویکرد بانک اقتصادنوین در حوزه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: آنچه سبب مشارکت بانک اقتصادنوین در احداث مدرسه در مناطق کمتر برخوردار شده است، اهمیت موضوع آموزش و پرورش و نقش آن در توسعه اقتصادی کشور است.
او افزود: رشد و توسعه یک کشور در گرو پرورش انسان‌های آگاه و مسئول است و کارکرد آموزش و پرورش در ساختن انسان‌های آگاه، مسئول و پویا بر هیچ صاحب‌نظری پوشیده نیست.
بلگوری وجود سه سرمایه مالی، فیزیکی و انسانی را از الزامات توسعه خواند و افزود در این بین، سرمایه انسانی به لحاظ آن که می‌تواند از سرمایه‌های دیگر در جهت توسعه بهره‌برداری کند از اهمیت بیشتری برخوردار است.
مدیرعامل بانک اقتصادنوین ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران احداث این مدرسه، بر لزوم توجه به تفاوت‌ها و تنوع استعدادها در دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: معلمان عزیز و اولیا باید کمک کنند استعدادهای متنوع دانش‌آموزان در مدارس شکوفا شود؛ چرا که کشور به همه تخصص‌ها و مشاغل احتیاج دارد.
در مراسم افتتاح مدرسه مهر نوین بانک اقتصادنوین در شهرستان فیروزکوه، جمارانی، فرماندار و بنار، رئیس آموزش و پرورش این شهرستان در سخنانی ضمن قدردانی از اقدام خیرخواهانه بانک اقتصادنوین در ساخت مدرسه مهرنوین، ابراز امیدواری کردند امکانات ایجاد شده بتواند زمینه پرورش استعدادهای دانش‌آموزان این شهرستان را بیش از پیش فراهم کند.
گفتنی است، مدرسه شش کلاسه مهر نوین شهرستان فیروزکوه با 500 مترمربع محوطه و 400 مترمربع زیربنا ساخته و تجهیز شده است. همچنین بانک اقتصادنوین به ‌منظور حمایت و تشویق دانش‌آموزان به یادگیری، تعدادی کوله‌پشتی حاوی لوازم‌التحریر به آن‌ها اهدا کرد.