به گزارش اکونا پرس،

به نقل از  روابط عمومی بانک کارآفرین، جلسه هم‌اندیشی مدیران واحدهای ستادی و روسای شعب استان تهران بانک کارآفرین روز سه‌شنبه 3 مهر ماه در سالن همایش‌های ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد.

در این جلسه حمید تهرانفر مدیرعامل بانک کارآفرین با اشاره به افزایش حداقل 12 درصدی نقدینگی از ابتدای سال تاکنون و تبیین و بررسی تبعات آن بر اقتصاد کشور تصریح کرد: افزایش نقدینگی در کشور به معنای افزایش سپرده‌های بانکی است. معمولاً نقدینگی از محل سپرده‌های بانکی و وجوه نقد در گردش روزانه معاملات مردم تأمین می‌شود. بنابراین به‌طور متوسط با حداقل مفروضات 10 درصد سپرده‌ها در شبکه بانکی کشور افزایش پیدا کرده است.

اعطای تسهیلات خرد اولویت بانک کارآفرین

تهرانفر در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: متأسفانه برخی بانک‌ها در مقطعی اقدام به جذب منابع مردم با نرخ سود بالاتر از حد متعارف کردند که خوشبختانه این رویه تا حدودی کنترل ‌شده است. پرداخت چنین سودهایی با محاسبات منطقی و بانکی امکان‌پذیر نیست و چنین اقدامی تبعات منفی برای بانک‌ها و بعضا مثبت برای بانک اقدام کننده به همراه خواهد داشت. اما قطعاً مشکلاتی که در این زمینه به وجود می‌آید، بیشتر از مزیت‌های آن است.

مدیرعامل بانک با تأکید بر ضرورت کنترل سپرده‌ها به دلیل تأثیر مستقیم آن بر سودآوری بانک خاطرنشان کرد: تمام تلاش سیاست‌گذاران ارشد بانک این است که در قالب عملیات بانکداری به حداکثر سودآوری دست پیدا کنند.

تهرانفر خاطرنشان کرد: با تصمیم اخیر بانک مرکزی مبنی بر ورود به بازار بین‌بانکی، محدودیت بانک‌ها در این بخش افزایش پیداکرده است. بانک مرکزی با طرح (OMO) Open Market Operations عملیات بازار آزاد در صدد است تا نرخ پول در بازار بین‌بانکی را نیز کنترل کند. به‌عبارت‌دیگر با تشکیل کریدور نرخ های سود در بازار بین‌بانکی کشور، نرخ پول در این حوزه تنظیم و کنترل خواهد شد. بر اساس الگوی جدید بانک‌های سپرده گذار نمی‌توانند همچون گذشته به نرخ سود این بازار اتکا کنند.

تهرانفر تأکید کرد: اعطای تسهیلات به‌طورقطع در میزان جذب سپرده‌ها مؤثر است و بر همین اساس اعطای تسهیلات خرد در دستور کار مدیریت ارشد بانک قرار دارد. در همین راستا طرح تسهیلاتی از جمله تندیس، صبا، کارآفرینی و جعاله مسکن به شعب بانک ابلاغ ‌شده است.

اعطای تسهیلات خرد اولویت بانک کارآفرین

وی در ادامه خاطرنشان کرد: لازم است تمامی همکاران در شعب بانک طرح‌های تسهیلاتی ابلاغی را به مشتریان و هم‌وطنان معرفی کنند تا بتوانیم از طریق اعطای تسهیلات سودآوری بانک را نیز مدنظر داشته باشیم.

تهرانفر همچنین گفت: بانک کارآفرین بانک خوش‌نام و معتبری است که در عرصه بانکداری کشور با رعایت قانون و توجه به الزامات سیستم‌های نظارتی قدرتمند عمل کرده است. بانک در مسیر خوب و رو به رشدی قرار دارد و این امر با تلاش و همت یکایک کارکنان فهیم، زحمتکش و متخصص بانک کارآفرین محقق شده است.

گفتنی است این جلسه با حضور تهرانفر مدیرعامل، معاونان مدیرعامل، مدیران برخی از واحدهای ستادی و همچنین روسای شعب استان تهران برگزار شد.