به گزارش اکونا پرس،

دکتر حسین مهری، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: امروز سالروز تاسیس بانک صنعت و معدن است که در ۷مهرماه ۱۳۵۹ از ادغام بانک های اعتبارات صنعتی ، توسعه صنعتی و معدنی ایران ، توسعه و سرمایه گذاری ایران ، شرکت سرمایه گذاری بانک های ایرانی و صندوق ضمانت صنعتی و صندوق معادن تشکیل شد و در طی ۳۹ سال توانسته است به اهداف پیش بینی شده اش دست یابد. رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن با بیان اینکه سرمایه بانک صنعت و معدن ۶۰ هزار میلیارد ریال است ادامه داد:بــانک دارای ۱۱۶۳نفــر نیــروی انســانی اســت کــه از ایــن تعداد۹۱درصدشان دارای تحصیلات عالی و ۴۵درصد هم دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس و دکترا هستندکه ۳۵درصد آنان را بانوان تشکیل می دهند.

 مهری بیان داشت: مانده ناخالص تسهیلات جاری در پایان سال ۹۷، ۷۶۹میلیارد ریال بوده که نسبت به پایان سال ۹۶ از ۷۲ درصد رشد برخوردار است که بیشتر به جهت نرخ تسهیل ارز بوده است. همچنین تسهیلات بانک در بخش مشارکت مدنی ۶۰ درصد، جعاله ۲۷ درصد و فروش اقساطی ۹.۸ درصد بوده که نشاندهنده تمرکز بانک در حوزه صنعت، معدن و واحدهای تولیدی است.مانده تسهیلات در بخش صنعت و معدن ۸۰ درصد، کشاورزی ۵.۵ درصد، خدمات و بازرگانی ۸.۵ درصد و صادرات ۸.۸ درصد بوده است. وی گفت: در سال ۱۳۹۷ ، میزان ۱۲۷هزار و ۱۹۳میلیارد ریال به واحدهای صنعتتی و معدنی پرداخت شد که نسبت به سال ۹۶ ، ۲۷درصد افزایش داشت.وصولی بانک در سال ۹۷ ،۷۸هزار و ۲۰۷میلیارد ریال بوده که نسبت به ۹۶ از ۶۲درصد رشد داشت. همچنین در شش ماهه اول سال جاری به نسبت مدت مشابه سال قبل ۶۶هزار و ۵۷میلیارد ریال پرداختی که نسبت به شش ماهه پرداختی سال قبل ۲۹درصد رشد داشته است. رییس هیأت مدیره در بحث وصولی ها یادآور شد: مجموع وصولی ها در شش ماهه اول سال ۹۷ ، ۴۵هزار و ۲۱۳میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از ۲۳ درصد رشد داشت. وی با اشاره به فعالیت بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی اظهار داشت: ۵۱ طرح نیروگاهی، خطوط ریلی و خرید هواپیما توسط بانک تامین اعتبار شده که به نوعی فعالیت بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی در کنار دیر فعالیتهای بانک محسوب میشود.

دکترمهری در بحث تحریم ها گفت: در پرداخت تسهیلات در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بخش ارزی ۳۲درصد کاهش داشتیم که در بحث مانده سپرده با رشد ۴۴درصدی در شش ماهه اول سال جاری که البته در حوزه ریالی ۵۷ درصد رشد بوده و در حوزه ارزی ۱۳درصد کاهش داشتیم.

مهری یادآور شد: اجازه بخشودگی سود و جرائم زیر ۵۰ میلیون تومان به بانک داده شده و در حال حاضر انجام میشود و در صورتی که زیر ۱۰۰ میلیون تومان نیز ابلاغ شود انجام خواهد شد. وی تاکید کرد: ۳۱ مورد واگذاری معادل ۳۴۱ میلیارد ریال در ۶ ماهه سال جاری انجام شد و سهام بانک در دو شرکت صنایع شیمیایی ایران و سرمایهگذاری آتیه دماوند برای فروش گذاشته شد که مشتری نداشت.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن درباره تاثیر تحریم جدید بانک مرکزی بر فعالیتهای بانک نیز گفت: بانک صنعت و معدن پیش از این جزو بانکهای تحریمی بوده و بانک مرکزی نیز قبلا تحریم شده بود و با تحریم جدید اتفاق خاصی نخواهد افتاد، امورات بانک از طریق برخی بانکها و کارگزاری ها در حال انجام است و با وجود ایجاد مشکل در ابتدای تحریمها راهکارهای مقابله با آن را پیدا کردیم.  حسین عسکری ،عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن درخصوص اقدامات بانک در بحث رونق تولید گفت: از زمانی که این بحث ایجاد شد بانک صنعت و معدن تمام شعب هایش در استان ها را فعال کرد که در این خصوص رتبه هایی که بانک در استان ها کسب کرده رتبه های بالایی در جدول سیستم بانکی بوده است .امسال هم بحث استفاده از منابع تبصره ۱۸را داشتیم و این موضوع هم به تمام شعب ابلاغ شده است. عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن با اشاره به بانکداری دیجیتالی گفت:بانک صنعت و معدن در جلسات متعددی با وزارت اقتصاد ودارایی برگزار کرده است و به عنوان بانک پیشگام قرار است اقدامات لازم را در خصوص بانکداری دیجیتال به عمل آورد و قرار است تا در پایان سال ۹۹ به عنوان اولین بانک در سیستم بانکداری، بانکداری دیجیتال را راه اندازی کنیم.