به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بیمه میهن، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجرای ماده ۶ آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره ۶۹) و براساس صورت های مالی مصوب سال۱۳۹۷، توانگری مالی سال ۱۳۹۸ بیمه میهن را (سطح یک) تأیید و اعلام کرد.

شرکت بیمه میهن با تغییر رویکرد مدیریتی و اتخاذ تدابیر و سیاست های جدید مبنی بر افزایش سهم از بازار و اصلاح ترکیب پوتفوی و با تکیه بر اصول بیمه گری و اصلاح فرایندها و همچنین انسجام و کار گروهی؛ برنامه ریزی؛ پایش مداوم؛ پاسخگویی؛ تخصص؛ دلسوزی؛ آموزش و تمرکز بر اولویت ها توانست برای نخستین بار؛ سطح توانگری یک را رقم بزند و به جایگاه مطلوب در میان شرکت های بیمه دست یابد.

داریوش محمدی ،مدیر عامل بیمه میهن با اشاره به این موفقیت مهم گفت این دستاورد ارزشمند مرهون زحمات همه ی ارکان شرکت و تدبیر و برنامه ریزی و هماهنگی اعضای هیئت مدیره، مدیران،کارکنان و شبکه فروش است و حفظ و ارتقای این توانگری برای صیانت از منافع تمامی ذینفعان و استفاده بهینه از منابع مالی شرکت امری لازم و ضروری است.

گفتنی است مبنای محاسبات توانگری مالی، اطلاعات مندرج در صورت‌های مالی حسابرسی شده مصوب مجامع عمومی موسسات بیمه و مفاد آئین‌نامه ۶۹ است و سطح توانگری یک بالاترین سطح محسوب می شود.