به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا،با فرهنگ سازی و تمرکز بیشتر در عمل کردن به آموزه های قرآنی در تک تک فعالیت های بانک بهره ببریم و با تلاوت قرآن، زمینه را برای عمل به روح قرآن فراهم کنیم.

این سخنان را ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیر عامل در مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی که با حضور اعضای هیات مدیره، مدیران امور، روسای ادارات، معاونین، کارکنان بانک، داوران و سرهنگ بوستانی رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان رضوی، سرهنگ علائی رییس پلیس اداره انتظام پلیس پیشگیری خراسان رضوی، حاج آقا مقدم رییس حراست بانک تجارت استان خراسان رضوی، دکتر علمی استاد و عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد، حاج سید جواد حسینی نفر اول مسابقات بین المللی قرآن کریم، آقا محمدی رییس جامعه قاریان مشهد، خاکشور خادم حرم امام رضا (ع) و مدیر عامل شرکت مرمر بتون، حسین علی زاده انبوه ساز سهند، مهندس پژمان شهردار سابق مشهد از مهمانان ویژه این دوره از مسابقات برگزار شد عنوان کرد.

مدیر عامل بانک در ابتدای سخنان خود از تمامی دست اندرکاران برگزاری این مسابقات قدردانی و ابراز امیدواری کرد روند برگزاری مسابقات با کیفیت و کمیت هر چه بهتر و باشکوه تر در سال های آتی نیز ادامه داشته باشد و هر ساله شاهد برگزاری این مسابقات با شور واستقبال بیشتری باشیم.

رحیمی انارکی در ادامه به معنی آیه ای از قرآن اشاره کرد و افزود: در آیه ای از قرآن آمده است آنچه از قرآن می فرستیم شفای دل و رحمت الهی برای اهل ایمان است و ظالمان را به جز زیان و شقاوت چیزی نخواهد بود. دو کلمه در این آیه وجود دارد یکی شفا و دیگری رحمت. انسان زمانی به دنبال شفا است که بیماری بر او عارض شده است شفای قرآن نیز پاکسازی از انواع بیماری های اخلاقی و فکری است.

وی ادامه داد: زمانی که این پاکسازی انجام شد، نوبت رحمت است. یعنی نوسازی که باعث شکوفه زدن فضائل انسانی در وجود انسانی خواهد شد که تحت تربیت قرآن قرار گرفته است.

مدیر عامل بانک صفات قرآن را عنوان کرد و گفت: استدلال قرآن، رکود فکری را شفا می دهد. موعظه قرآن، قساوت را در انسان درمان می کند. تاریخ قرآن، تحیر را برطرف می کند. زیبایی آهنگ تلاوت قرآن، روح را جذب می کند. قوانین و احکام قرآن، عادات خرافاتی را ریشه کن می کند و تدبر در آن، بیماری غفلت را از بین می برد.

رحیمی انارکی در ادامه به حدیثی اشاره و عنوان کرد: در حدیثی آمده است که هر زمان حوادث زندگی بر شما هجوم آورد به قرآن پناه ببرید. پیام این حدیث را سرلوحه کار خود قرار دهیم و در مواجه با شرایط اقتصادی امروز و ایستادگی و مقاومت در برابر مشکلاتی که امروز با آن روبرو هستیم با انس بیشتر با قرآن از شرایط امروز به سلامت بگذریم.

وی با اشاره به برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی افزود: 15 دوره متوالی مسابقات قرآنی در بانک مسکن برگزار شده است. برگزاری برنامه های قرآنی در بانک باعث شده بانک مسکن یکی از سالم ترین بانک ها در شبکه بانکی کشور باشد.

مدیر عامل دغدغه بانک را تامین مسکن برای خانوارها عنوان و بیان کرد: هدف بانک مسکن و تک تک کارکنان آن، تامین مهم ترین نیاز خانوارها یعنی مسکن است. تامین سرپناه که باعث آرامش در خانواده ها و ثبات خانواده ها خواهد شد. این هدف برای بانک مسکن هدفی متعالی است که امیدوارم انجام این هدف در بانک همیشه جاری و ساری باشد.

رحیمی انارکی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد با کمک و استعانت از خدا، تمسک به قرآن، نیت خیر تک تک کارکنان و دعای خیر مردم بتوانیم شرایط امروز را مدیریت کنیم و شاهد حضور بانک مسکن در جایگاهی بهتر و برتر از گذشته باشیم.

 

در پایان مراسم اختتامیه از نفرات برتر رشته های مختلف قرآنی در دو قسمت آقایان و بانوان تجلیل شد که اسامی آن‌ها به شرح زیر است:

 

رشته ترتیل بانوان

زهرا عباسی از تهران رتبه اول

طیبه گنجی از مرکزی رتبه دوم

فاطمه داننده و رقیه رماوندی از تهران به صورت مشترک رتبه سوم

 

رشته حفظ سوره غافر بانوان

زینب سادات متولی از اصفهان رتبه اول

طیبه گنجی از استان مرکزی رتبه دوم

مهنوش محسن زاده از گیلان رتبه سوم

 

رشته ترجمه شفاهی بانوان

مهدا نیک گوهر از قزوین رتبه اول

رعنا حسینی زاده از تهران رتبه دوم

 

رشته مقاله نویسی

حسین فرض مهدی از تهران رتبه اول

سمانه رفتاری از تهران رتبه دوم

ابوذر فلاح زاده از قم رتبه سوم

 

رشته ترجمه شفاهی آقایان

سیدعباس حسینی از فارس رتبه اول

جعفر عباسی از اصفهان رتبه دوم

 

رشته تحقیق آقایان

رضا فریق از آذربایجان شرقی رتبه اول

مرتضی دویران از زنجان رتبه دوم

نواب ایزدپناه از کرمان رتبه سوم

 

رشته ترتیل آقایان

جواد یزدی‌نژاد از خراسان رضوی رتبه اول

حسین اعوانی از سمنان رتبه دوم

امیر نوروزی از خراسان رضوی رتبه سوم

 

رشته حفظ سوره غافر آقایان

علیرضا کریم‌زاده از زنجان رتبه اول

جعفر عباسی از اصفهان رتبه دوم

محمد باقر حسینی پور ماهانی از فارس سوم

 

رشته تدبر قرآنی

محمد آقازاده از آذربایجان شرقی رتبه اول

مسلم موسی پور از کرمانشاه رتبه دوم

زهره خدابنده از یزد رتبه سوم

 

رشته تفسیر سوره غافر

محسن باقری از خراسان رضوی رتبه اول

محمدحسین شیری از خراسان جنوبی رتبه دوم

سبحان حسین بیگی از ایلام رتبه سوم

 

رشته نهج البلاغه

روح الله طغرایی از اصفهان رتبه اول

فاطمه قاسمی از تهران رتبه دوم

مهنوش محسن زاده از گیلان رتبه سوم

 

گفتنی است که داوری پانزدهمین دوره مسابقات قرآن را داوران و قاریان بین‌المللی آقایان محمدجواد پناهی، مهدی حسنی و حمید شاکرنژاد بر عهده داشتند، این دوره از مسابقات در بخش‌های تک مرحله‌ای و دو مرحله‌ای برگزار شد.