به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بیمه معلم، این شرکت بیمه ای در راستای اعتقاد به ضرورت شفافیت عملکرد و با اتکاء به سند چشم انداز خود گزارشی مبسوط از عملکرد واحد های ستادی در 6 ماه اول سال 98 ارایه کرد.

 شاخص عملکرد معاونت مالی، اقتصادی و پشتیبانی بیمه معلم /6 ماه اول سال جاری/

در حوزه معاونت مالی، اقتصادی و پشتیبانی بیمه معلم، درج نام بیمه معلم در فرابورس در سال گذشته مسیر شفافی را در پیش روی این شرکت بیمه ای قرار داد به صورتی که اهداف مقرر برای سال 98 در این مسیر لحاظ گردد.

یکی از این اهداف، حصول اطمینان از فعالیت شرکت تحت قوانین و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار تهران است که معاونت مالی، اقتصادی و پشتیبانی شرکت بیمه معلم این مهم را در نیمه نخست امسال با قدرت در دستور کار قرار داد.

بر اساس این گزارش از آنجا که نحوه سرمایه گذاری منابع حاصل از بیمه گری برای شرکتهای بیمه دارای اهمیت بسزایی است و سرمایه گذاری بهینه می تواند سودآوری قابل توجهی به دنبال داشته باشد، در این راستا معاونت مالی بیمه معلم با اتکاء به آیین نامه شماره 97 مصوب شورای عالی بیمه، بهینه سازی سرمایه گذاری ها را در دستورکار قرار داده به طوریکه در 6 ماه نخست سال موفق شد افزایش درصد بالای حجم سبد سرمایه گذاری شرکت از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه و کسب بازده بالاتر از شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران را رقم زند.

از سوی دیگر اصلاح ترکیب پرتفوی بیمه ای از آنجا که در سند استراتژیک بیمه معلم مورد تاکید قرار گرفته، این معاونت ارائه پیشنهاد در خصوص ایجاد نگرش سود ( زیان ) و دوری از پرتفوی نگری را در دستور کار قرار داد.

لازم بذکر است که علاوه بر تولید پرتفوی با کیفیت از لحاظ سودآوری، توجه به وصول مطالبات از سیاست هایی است که هیئت مدیره بیمه معلم دنبال می کند و در راستای این سیاست مدیریتی با اهمیت، ارائه پیشنهاد پیاده سازی دیتا بیس و برنامه جامع اقدام برای کاهش مطالبات معوق از دیگر اقدامات قابل ملاحظه است.

شاخص عملکرد حوزه معاونت برنامه ریزی و توسعه بازار بیمه معلم / 6 ماه اول سال جاری /

بدون شک پایش و ارزیابی شعب و رصد عملکرد شبکه فروش در بهینه سازی ترکیب پرتفوی، جذب بازار های جدید، شناسایی فاکتورهای سودآور و بازار سنجی و بازاریابی حرفه ای در هر شرکت بیمه ای از اهمیت شایانی برخوردار است.

در این راستا حوزه معاونت برنامه ریزی و توسعه بازار بیمه معلم با اتکاء به شاخص های عملکردی تصریح شده در سند چشم انداز بیمه معلم، توسعه سیستم ارزیابی عملکرد شعب را در دستور کار قرار داده است.

گفتنی است، ایجاد سیستم ارزیابی عملکرد استراتژیک در واحدهای ستادی نیز از دیگر دستاوردهای این معاونت در نیمه نخست سال 98 است که ارائه راهکار منجر به افزایش توانمندی های ستاد شده است.

از طرفی از آنجا که یکی از اهداف بیمه معلم تمرکز بر بازارهای مختلف و جذب پرتفوی های جدید است، در این راستا رشد دو برابری جذب پرتفوی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بخش مناقصات نیز از دیگر اهداف محقق شده معاونت برنامه ریزی و توسعه بازار است که سبب دستیابی بیمه معلم به پرتفوی های متنوع شده است.

اجرای طرح " من بیمه دارم" teasing // opening  //    با ارزیابی اثربخشی کمپین های برگزار شده نیز از دیگر فعالیتهای این معاونت است که به  بازارسنجی و شناسایی بازار های هدف، با ابزار تبلیغات منجر شده و اطلاع رسانی مطلوب از طریق اخبار با کیفیت نیز این فرایند را تکمیل کرده است.

 گفتنی است، تغییر سیستم های فعلی از ویندوزی به تحت وب جهت سهولت و تسریع در امور و ایجاد صدور مکانیزه گواهینامه آموزشی به همراه پنل، از دیگر اقدامات این  معاونت در 6 ماه نخست 98 محسوب می شود.

 

شاخص عملکرد معاونت فنی اموال بیمه معلم / 6 ماه اول سال جاری /

معاونت فنی اموال بیمه معلم در 6 ماه اول سال 98 دستاوردهای مهمی را برای شرکت بیمه معلم رقم زد.

تمرکز بر صدور بیمه نامه های باربری صادراتی جهت بیمه گذاران ایرانی و خارجی از اهداف محقق شده این معاونت است که جهت سهولت کار بیمه گذاران و کارکنان شرکت بیمه معلم، cimic  راه اندازی و سامانه جدید باربری عرضه گردیده است.

گفتنی است، از آنجا که کشور ایران در ابتدای سال جاری با قهر طبیعت مواجه شد و سیل چندین استان کشور را درنوردید، در این راستا و با توجه به استراتژی بیمه معلم در پرداخت به موقع خسارات، مبلغ قابل توجه خسارت به سیل زدگان محقق شد.

لازم بذکر است که رشد پرتفوی و افزایش رضایتمندی مشتریان از پرداخت خسارت و تحقق بودجه از از دیگر دستاوردهای این معاونت در نیمه نخست سال جاری است. 

علاوه بر این صدور قابل توجه بیمه نامه اتومبیل و تشکیل تعداد بسیار پرونده خسارت، توسط معاونت فنی اموال رقم خورد.

 

شاخص عملکرد معاونت فنی اشخاص بیمه معلم / 6 ماه اول سال جاری /

قرارداد حوادث  دانش آموزی با توجه به رضایتمندی بالای بیمه شدگان و بیمه گذار از دستاوردهای مهم معاونت فنی اشخاص در 6 ماه نخست 98 است چرا که یکی از شعارهای بیمه معلم تداوم قراردادها در سایه رضایت مشتری است در این راستا تعامل دو جانبه این شرکت بیمه ای با آموزش و پرورش این شعار بیمه معلم را جامع عمل پوشاند.

از طرفی از آنجا که طبق برنامه ششم توسعه افزایش ضریب نفوذ بیمه های زندگی باید در دستورکار بیمه گران قرار گیرد در این راستا معاونت فنی اشخاص بیمه معلم برگزاری جشنواره بزرگ  120 ویژه بیمه گذاران و نمایندگان بیمه های زندگی را در نیمه نخست سال تداوم بخشید.

برگزاری دوره های آموزشی تکنیک های فروش بیمه های زندگی و بازاریابی در استانهای پر پتانسیل در راستای توسعه فرهنگ خرید بیمه های عمر با اتکاء به تحقق برنامه ششم توسعه ازدیگر اقدامات قابل توجه این معاونت در نیمه نخست سال جاری است که  طراحی و تولید کتاب آموزش بیمه های زندگی ویژه دانش آموزان  نیز در تکمیل این فرایند تداوم یافته است.

 

شاخص عملکرد حوزه مدیریت / 6 ماه اول سال جاری /

اخذ پوشش های اتکائی مناسب از اصول فنی بیمه گری است که بیمه معلم مطابق با آیین نامه های بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده در دستور کار قرار دهد.

همچنین بررسی فعالیت حوزه های مدیریت نشان می دهد که اقدامات زیر بنایی در این واحدها انجام شده است که میتوان به تنظیم و انعقاد قرار دادهای open cover  محمولات نفتی و اوره ، اجرای آزمون نفوذ پذیری و ارزیابی امنیتی سایت شرکت به منظور ایمن سازی در مقابل حملات سایبری، کشف موارد مشکوک، شناسایی باند حرفه ای و دریافت هزینه خسارت در حوزه آتش سوزی اشاره کرد.

لازم بذکر است که پیگیری و رصد جلسات برگزار شده کمیته وصول مطالبات شعب و اعلام نتایج به کمیته وصول مطالبات ستاد در اجرای کاهش بدهی شعب و نمایندگان تحت سرپرستی از دیگر اقدامات این حوزه است که می تواند بدین امر دلالت کند که وصول مطالبات معوق برای مدیریت شرکت از اهمیت بسزایی برخوردار است.

این گزارش می افزاید، اخذ 205 حکم به نفع شرکت بیمه معلم از دستاوردهای این حوزه محسوب می شود.

همچنین اجرای طرح بیمه آتش سوزی اماکن مسکونی فرهنگیان با نرخ و شرایط مناسب و اجرای طرح بیمه اتومبیل فرهنگیان نیز در 6 ماه نخست سال جاری در این حوزه رقم خورد.

 

  •